خودروی الکتریکی بی وای دی هان برای بازار چین و اروپا رونمایی شد

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی الکتریکی بی‌وای‌دی هان برای عرضه در بازار‌های چین و اروپا رونمایی شد که به لطف بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن، می‌تواند رقیب تسلا مدل ۳ باشد.
تبلیغات

خودروساز چینی BYD تأیید کرد که خودروی الکتریکی سالون هان (Han EV) را به‌زودی در ماه ژوئن پس از رونمایی در بازار داخلی چین، برای بازارهای اروپایی عرضه می‌کند. باتوجه به مشخصات این خودرو، گفته می‌شود که رقیب تسلا مدل ۳ در بازار اروپا خواهد بود.

خودروی الکتریکی هان، پرچم‌دار برقی این برند است و اولین مدل سواری به شمار می‌رود که از فناوری جدید «Blade Battery» بی‌وای‌دی بهره می‌برد و ادعا می‌شود که نسبت به پکیج‌های باتری رقبا ساده‌تر است و فضای کمتری اشغال می‌کند. استفاده از این باتری خودروی الکتریکی، ظرفیت پیمایش بیشتر و ایمنی بسیار پیشرفته در اختیار سرنشین قرار می‌دهد.

BYD Han EV / خودروی الکتریکی بی وای دی هان

هنوز هیچ جزئیاتی درباره‌ی اندازه و مشخصات فنی باتری خودروی برقی هان منتشر نشده است؛ اما این شرکت ادعا می‌کند که هان براساس استاندارد قدیمی NEDC می‌تواند مسافت ۶۰۵ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. انتظار می‌رود که ظرفیت پیمایش این خودرو طبق استاندارد WLTP به‌همراه جزئیات فنی باتری به‌عنوان بخشی از روند رسمی معرفی در آینده نزدیک توسط بی‌وای‌دی منتشر شود. پکیج باتری هان می‌تواند جریان پایدار تا ۸۰۰ آمپر تولید کند که برای تغذیه موتور الکتریکی تکی یا دوتایی (بسته به نسخه‌ی انتخابی مشتری) به کار می‌رود. 

ادعا می‌شود که خودروی الکتریکی هان از پیشرفته‌ترین فناوری‌های صنعت خودرو با عملکرد استثنایی، طراحی ظاهری و امکانات لوکس بهره می‌برد. بی‌وای‌دی ادعا می‌کند که به لطف سیستم کنترل موتور سیلیکون کاربید، هان قادر است در زمان ۳٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. هان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه در چین است که از آخرین سیستم ترمز یکپارچه IPB بوش استفاده می‌کند و ادعا می‌شود که دقت ترمز، ظرفیت پیمایش و راحتی سرنشین را بهبود می‌بخشد.

تمرکز اصلی خودروی الکتریکی هان روی فناوری است. این خودرو بی‌وای‌دی از قابلیت اتصال 5G بهره می‌برد که به عملکردهای دستیار هوشمند رانندگی DiPilot کمک می‌کند و  ادعا می‌شود که دارای امکان خودآموزی و خودتکاملی است. در فضای داخل کابین صفحه‌نمایش بزرگ و نمایشگر داشبورد دیجیتال شبیه تسلا به چشم می‌خورد.

از لحاظ بصری، خودروی الکتریکی هان از زبان طراحی جدید دراگون فیس (EV Dragon Face) بی‌وای‌دی استفاده می‌کند که ترکیبی از عناصر زیبایی‌شناسی اژدهای سنتی چینی با نشانه‌های طراحی مدرن اروپایی است.

هنوز مشخصات دقیقی درباره‌ی عرضه‌ی خودروی الکتریکی جدید BYD در بازارهای مشخصی ارائه نشده است؛ از جمله اینکه آیا این مدل با سیستم فرمان راست برای بازارهای انگلیس ارائه می‌شود یا خیر. باتوجه به ارزیابی دقیق بازارهای اروپا، بی‌وای‌دی قیمت این خودرو را بین ۴۸،۶۰۰ تا ۵۹،۴۰۰ دلار برآورد می‌کند.

BYD Han EV / خودروی الکتریکی بی وای دی هان

یوبو لیان، معاون ارشد بی‌وای‌دی در این زمینه گفت:

خودروی برقی هان دارای فناوری پیشرفته است و از بیش از ده سال تجربه بی‌وای‌دی در تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی بهره می‌برد. بهره‌گیری آن از فناوری فوق‌العاده ایمن باتری Blade و همچنین پلتفرم تمام الکتریکی بی‌وای‌دی، طراحی ساختار بدنه، مواد سازگار با محیط زیست و سیستم‌های ایمنی، Han EV را به ایمن‌ترین خودروی الکتریکی موجود در بازار تبدیل کرده است. ما معتقدیم که هان، حکمت شرقی و زیبایی‌شناسی غربی را با هم ترکیب می‌کند. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات