توقف سرمایه گذاری فولکس واگن در خودروهای هیدروژنی

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تلاش آئودی درزمینه آزمایش خودرو هیدروژنی، مسئولان گروه خودروسازی فولکس‌واگن معتقدند فناوری پیل سوختی هیدروژنی برای کامیون‌های سبک تجاری مناسب است.
تبلیغات

درحالی‌که برخی از خودروسازان بخش بزرگی از درآمد خود را به تحقیق و توسعه درزمینه‌ی خودرو هیدروژنی اختصاص داده‌اند، برخی دیگر قاطعانه مخالفت خود را با این فناوری اعلام کرده‌اند. فولکس‌واگن یکی از این شرکت‌ها است؛ زیرا علاقه‌ای به تولید و عرضه خودرو پیل سوختی ندارد. طبق مصاحبه‌ی اتوکار با ماتیاس ربی، مدیر فنی فولکس‌واگن، مخالفت این شرکت به‌حدی است که حتی در بخش خودروهای سواری آینده نیز اراده‌ای برای استفاده از فناوری خودرو پیل سوختی هیدروژنی ندارد. 

Volkswagen hydrogen car / فولکس واگن خودروی هیدروژنی

هنگامی‌که از ماتیاس ربی درباره‌ی به‌کارگیری احتمالی فناوری پیل سوختی در خودروهای سواری فولکس‌واگن سؤال شد، او پاسخ داد:

ما به‌عنوان گروه خودروسازی به آن سمت نگاه می‌کنیم؛ اما برای فولکس‌واگن در «آینده‌ی نزدیک» گزینه‌ای وجود ندارد. 

باوجوداین‌، مدیر ارشد فولکس‌واگن اعتقاد دارد بهترین استفاده‌ی فناوری هیدروژن در صنعت خودرو، در خودروهای تجاری است؛ زیرا پرکردن مخزن سوخت اتوبوس و کامیون، تنها چند دقیقه طول می‌کشد و چیزی به‌جز بخارآب از آن خارج نمی‌شود. 

Volkswagen hydrogen car / فولکس واگن خودروی هیدروژنی

ممکن است الان فولکس‌واگن به عرضه‌ی خودرو هیدروژنی علاقه‌ای نداشته باشد؛ زیرا این روزها تمام تمرکز آن‌ها روی تولید خانواده‌ی خودروهای الکتریکی I.D و هاچ‌بک کامپکت فولکس‌واگن ID.3 به‌عنوان مدل پرچم‌دار است. با‌این‌حال، آئودی، یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن، در‌این‌زمینه به‌خوبی فعالیت می‌کند. خودروساز اینگولشتات در چند سال اخیر فناوری خودرو هیدروژنی را آزمایش می‌کند و آن را در برخی مدل‌ها به‌کار گرفته و هربار اصلاح کرده است. بنابراین، مسئولان فولکس‌واگن این فناوری را حتی زمانی‌که نظرشان تغییر کند، دردسترس دارند و احتمالا روزی نظرشان تغییر خواهد کرد؛ زیرا حتی ماتیاس ربی نیز با انکار شایعات درباره‌ی خودرو هیدروژنی گفت در «آینده‌ی نزدیک» چنین مدلی وجود ندارد؛ اما درباره‌ی آینده دور چنین چیزی نگفته است. 

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو فولکس‌واگن در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات