فناوری هیبریدی بی ام و چگونه است؟

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و از فناوری هیبریدی در خودروهای دیزلی جدید خود استفاده می‌کند که کارایی و پویایی محصولات را بهبود بخشیده و باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندگی می‌شود.
تبلیغات

پیشرانه‌های احتراق داخلی در معرض تحولات مداوم فناوری هستند که کارایی آن‌ها را در تمام سرعت‌ها و شرایط استفاده بهینه‌سازی می‌کند. در عین حال، کاهش بیشتر مصرف سوخت و انتشار گازهای خروجی آلاینده نیز از این طریق فراهم می‌شود. همراه‌با باتری‌های بزرگ‌تر برای خودروی الکتریکی و مدل‌های پلاگین هیبریدی، فناوری دیگری نیز برای خودروها معرفی شده است که کارایی محصولات را افزایش می‌دهد و «فناوری نیم‌هیبرید» نامیده می‌شود.

فناوری هیبرید شامل ادغام داخلی استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی (همراه‌با باتری اضافی آن) می‌شود که می‌تواند کارایی و پویایی (دینامیک) خودرو را بهبود بخشد. فناوری هیبریدی بی‌ام‌و اولین‌بار در پاییز سال ۲۰۱۹ روی خودرو بی‌ام‌و 520d مورد استفاده قرار گرفت. 

bmw hybrid car / خودروی هیبریدی بی ام و

اوایل سال جاری این فناوری در بی‌ام‌و سری ۳، X3 و X4 نیز استفاده شد که از پیشرانه دیزلی چهار سیلندر توئین‌پاور بی‌ام‌و با ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌گرفت. این فناوری همچنین در مدل‌های دیزلی توئین‌پاور ۶ سیلندر ردیفی خودرو بی‌ام‌و مانند m340d و X5/X6 xDrive40d در دسترس است. در آینده نزدیک از همین فناوری در خودروی بی‌ام‌و M440i xDrive نیز استفاده خواهد شد.

معرفی فناوری هیبریدی بی‌ام‌و به پیشرانه اجازه می‌دهد که با بهره‌گیری از انرژی دریافتی در هنگام ترمز، روان‌تر کار کند؛ علاوه‌ بر این، نه‌تنها برق دستگاه‌های الکتریکی تأمین شود، بلکه برق اضافی نیز برای مصارف دیگر در دسترس قرار دهد. استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی نصب‌شده در مدل‌های دیزلی جدید، ۱۱ اسب‌بخار قدرت الکتریکی اضافی برای خودروی هیبریدی فراهم می‌کند. این برق اضافی قدرت مورد نیاز برای شتاب‌گیری قوی و کارایی در سرعت‌های ثابت را افزایش می‌دهد. این برق در باتری ۴۸ ولتی دیگری ذخیره خواهد شد که از طریق بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری، شارژ می‌شود.

در هنگام شرایط رانندگی عادی، این تقویت‌کننده الکتریکی می‌تواند برای پشتیبانی از پیشرانه احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد و به‌عنوان مثال به آن اجازه می‌دهد که از ظرفیت نهفته‌ی توربوشارژر استفاده کند. علاوه بر این، ژنراتور ۴۸ ولتی امکان خاموش کردن بی‌صدا و روشن کردن سریع پیشرانه را نسبت به گذشته فراهم می‌کند و حتی عملکرد استارت-استاپ را نیز بهبود می‌بخشد. هنگامی که خودرو به آرامی سرعت خود را کاهش می‌دهد، به‌راحتی می‌توان پیشرانه احتراق داخلی را خاموش کرد و به‌عنوان جایگزین، از ژنراتور الکتریکی بهره برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات