موتورسیکلت برقی ای ران با همکاری شرکت بناشریف و جهانرو تولید می‌شود

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت دانش‌بنیان بناشریف، به‌تازگی مراحل آزمایش و پیش‌تولید موتورسیکلت برقی ای ران (E-Run) را به پایان رسانده است. این محصول توسط جهانرو تولید خواهد شد.
تبلیغات

گروه توسعه خودروهای الکتریکی بناشریف، شرکتی دانش بنیان است که در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد. اولین پروژه این شرکت، طرح کلان ملی فناوری «طراحی، ساخت و تجاری سازی موتورسیکلت برقی» بود که تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با سرمایه‌گذاری شرکت تولیدی صنعتی جهانرو، تجاری‌سازی شد. نتیجه آن طراحی و ساخت اولین موتورسیکلت برقی در ایران بود که به‌زودی توسط شرکت جهانرو به تولید انبوه خواهد رسید.

پروژه طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی E-RUN در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در شرکت بناشریف و به سفارش شرکت تولیدی صنعتی جهانرو آغاز شد. هدف از این پروژه ساخت موتورسیکلتی برقی، مبتنی بر نیازهای مشتریان ایرانی و همچنین قابل رقابت با محصولات خارجی بود. این پروژه در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به پایان رسید و در حال حاضر اقدامات و آماده‌سازی لازم جهت تولید انبوه این محصول در کارخانه جهانرو به فاز تولید انبوه و پلاک‌گذاری نزدیک شده است.

e run electric bike موتور برقی ای ران

بنابراطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت بناشریف، نسخه‌ی پایه از موتورسیکلت ای‌ران، ۴ اسب‌بخار قدرت دارد و همراه باتری‌هایی با ظرفیت ۲ کیلووات ساعت عرضه می‌شود. برای شارژ کامل این موتورسیکلت با برق شهری، حدود ۲ ساعت زمان لازم است. مدل‌های دیگری از ای‌ران، با قدرت ۱۱ اسب‌بخار و باتری‌های ۴ کیلووات ساعت هم تولید می‌شوند که البته برای شارژ به زمان بیشتری احتیاج دارند. نسخه‌ی پایه با شارژ کامل، شعاع حرکتی ۶۵ کیلومتر و نهایت سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت دارد. این محصول با وزن خالص ۱۲۰ کیلوگرم، همچنین می‌تواند از شیب ۲۵ درصد بالا برود.

باتوجه به افزایش قیمت بنزین و نرخ نسبتا ارزان برق در ایران، تولید انبوه موتورسیکلت‌های الکتریکی با قیمت مناسب، اقدامی راه‌گشا برای کشور ما خواهد بود. پویان احمدی‌زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه توسعه خودروهای الکتریکی بنا شریف در این‌باره می‌گوید:

این شرکت موفق شده است تا تمام فرایندهای تولید موتورسیکلت برقی را اعم از طراحی، نمونه‌سازی و تولید در داخل کشور انجام دهد. نمونه این محصول نیز به‌صورت کامل تهیه و موفق به دریافت مجوزهای لازم شده است. اخذ مجوز پلاک‌گذاری از جمله مراحل نهایی است که در صورت تکمیل این مرحله، آخرین موانع در مسیر تجاری‌سازی محصول نیز برداشته خواهد شد، با هر بار شارژ، این موتورسیکلت ۶۵ کیلومتر را پیمایش می‌کند.هر بار شارژ این وسیله در حدود ۱۰۰۰ تومان هزینه دارد که باتوجه به افزایش قیمت بنزین، صرفه اقتصادی استفاده از محصول را نسبت به گذشته افزایش داده است. باتری از جمله قطعات کلیدی در وسایط نقلیه برقی‌است، به همین خاطر باتری این موتور سیکلت به مدت دو سال توسط خود شرکت ضمانت می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات