شاسی بلند برقی ArcFox Alpha-T برای بازار چین رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سرمایه‌گذاری مشترک BAIC و Magna از خودروی الکتریکی شاسی‌بلند آرک‌فاکس Alpha-T برای بازار چین رونمایی کرد که قیمتی بیش از ۳۹ هزار دلار دارد.
تبلیغات

جدیدترین خودروی الکتریکی چینی رونمایی شد؛ این خودرو الکتریکی که ArcFox Alpha-T نامیده می‌شود، شاسی‌بلندی با ظاهر ظریف است که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک بین BAIC و Magna ساخته خواهد شد. 

ArcFox Alpha-T SUV / شاسی بلند برقی آرک فاکس

ممکن است آرک‌فاکس خیلی نام آشنایی به‌نظر نرسد؛ آرک‌فاکس یکی از برندهای خودروی الکتریکی BJEV است که به نوبه خود یکی از بخش‌های گروه خودروسازی BAIC به شمار می‌رود. این شرکت طی سال‌های گذشته مجموعه‌ای خودروی مفهومی را به نمایش گذاشته است ولی به‌نظر می‌رسد که آرک‌فاکس Alpha-T اولین مدل تولیدی خودروساز چینی باشد.

ArcFox Alpha-T SUV / شاسی بلند برقی آرک فاکس

شاسی‌بلند برقی Alpha-T از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۱۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این دو موتور نیز قدرت خود را از پکیج باتری بزرگ ۹۳/۶ کیلووات ساعت ساخت SK کره جنوبی دریافت می‌کنند. ظرفیت پیمایش این خودروی برقی طبق استاندارد NEDC، حدود ۶۵۳ برآورد می‌شود. 

هم‌اکنون اطلاعات بیشتری از شاسی‌بلند برقی آرک‌فاکس Alpha-T در دسترس نیست. تنها می‌دانیم که این خودرو دارای ۴،۷۸۸ میلی‌متر طول، ۱،۹۴۰ میلی‌متر عرض، ۱،۶۸۳ ارتفاع و فاصله محوری ۲،۹۱۵ میلی‌متر است. چنین نسبت‌هایی در ترکیب با هم منجر به ساخت شاسی‌بلند بسیار خوش منظری می‌شوند که خط سقفی با شیب تهاجمی، جلوی تیز، کناره‌های برجسته با خطوط بدنه چروک‌دار و زاویه‌دار دارد و عقب آن از نوار روشنایی ممتدی بهره می‌برد که خودروی الکتریکی پورشه تایکان را به یاد می‌آورد. 

ArcFox Alpha-T SUV / شاسی بلند برقی آرک فاکس

گفته می‌شود که شاسی‌بلند برقی آرک‌فاکس Alpha-T از سطح ۲ خودمختاری بهره می‌برد و مجهز به سیستم‌های قدرتمند 5G است که در نهایت نیاز آن را برای دستیابی به سطح ۳ فناوری خودران در جاده برآورده می‌کنند. قیمت Alpha-T در بازار چین حدود ۳۹،۵۶۴ خواهد بود و گفته می‌شود که تحویل آن به مشتریان از ماه اوت امسال آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات