تویوتا یاریس کراس رونمایی شد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا یاریس کراس مجهز به پیشرانه هیبریدی و سیستم تمام‌چرخ محرک با ابعاد کوچکتر از C-HR رونمایی شد و تا پاییز امسال در بازار ژاپن عرضه می‌شود.
تبلیغات

تویوتا یاریس کراس به‌عنوان جدیدترین کراس‌اور خودروساز ژاپنی رونمایی شد. اگرچه تویوتا روز پنجشنبه این کراس‌اور جدید مبتنی بر خودرو یاریس را رونمایی کرد، قرار بود این مدل در ماه مارس و در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شود که به دلیل شروع همه‌گیری ویروس کرونا در اروپا، لغو شد.

Toyota Yaris Cross / تویوتا یاریس کراس

 جدیدترین کراس‌اور هیبریدی تویوتا از طریق نمایش دیجیتالی رونمایی شد. این کراس‌اور براساس پلتفرم TNGA تویوتا ساخته می‌شود که هم‌اکنون در حال بکارگیری در مدل‌های جدیدتر است و مشابهت اساسی با نسخه ارائه‌شده در خودروهای کامپکت این خودروساز دارد. هدف اصلی این بود که توانایی تویوتا یاریس برای تردد در خیابان‌های باریک شهری حفظ شود، اما فضای اضافی و راحتی بیشتر برای سرنشینان فراهم کند. نگاهی به فروش شورولت ترکس، هوندا HR-V و سایر محصولات این کلاس بیندازید تا متوجه شوید که این فرمول همه‌جا برنده است.

Toyota Yaris Cross / تویوتا یاریس کراس

شاید چیزی که در ظاهر تویوتا یاریس کراس بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد، طراحی بیرونی نسبتا ساده باشد. کوچک‌ترین کراس‌اور تویوتا در ایالات متحده، C-HR است که ظاهر بسیار شلوغی دارد. یاریس کراس در مقایسه با تویوتا C-HR، کوچک‌تر است و حدود ۲۳ سانتی‌متر طول، ۱۲ سانتی‌متر عرض و ۲/۵ سانتی‌متر ارتفاع کمتری دارد. تویوتا یاریس کراس بسیار گیرا و جذاب به‌نظر می‌رسد و تفاوت بسیار کمی از نمای جلو با نسل دوم میرای دارد.

Toyota Yaris Cross / تویوتا یاریس کراس

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه کوچک سه سیلندر ۱/۵ لیتری به‌تنهایی یا همین پیشرانه همراه‌با سیستم هیبریدی پیشرفته تویوتا قرار دارد که به کمک آن می‌توان رانندگی کارآمدتری نیز داشت. تخمین مصرف سوخت هم‌اکنون در دسترس نیست، اما هر دو نوع پیکربندی پیشرانه با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته یا CVT عرضه می‌شوند. سیستم تمام چرخ محرک موجود است، اما تنها برای مدل هیبریدی عرضه می‌شود.

داخل کابین خیلی فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد؛ اما با پالت رنگی متنوع و طراحی جذاب فرمان به اندازه کافی زیبا است. با این وجود، اهرم تعویض دنده خیلی به‌روز نیست و شبیه خودروهای قدیمی ۱۵ سال پیش به‌نظر می‌رسد. 

Toyota Yaris Cross / تویوتا یاریس کراس

تویوتا هیچ برنامه‌ای برای معرفی این کراس‌اور جدید در بازار ایالات متحده ندارد، اما این خودروی هیبریدی پاییز امسال در ژاپن به فروش می‌رسد. تویوتا اواسط سال ۲۰۲۱ یاریس کراس را برای بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو تویوتا در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز ژاپنی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات