دایملر و ولوو تراکس به نشانه اینکه بحران ویروس کرونا باعث تسریع در اتحاد میشود، توافق کردند که به منظور توسعه، تولید و فروش سیستمهای پیل سوختی برای وسایل نقلیه سنگین با یکدیگر همکاری کنند. سازندگان جهانی خودرو و کامیون در حال کشف راهکارهایی برای به اشتراک گذاشتن هزینهها در فناوریهای جدید هستند؛ زیرا پرهیز مشتریان از مراجعه به نمایشگاهها در مناطقی که به دلیل همهگیری ویروس کرونا قرنطینه شدهاند، سود شرکتها را کاهش میدهد.
دایملر و ولوو روز سهشنبه اعلام کردند:
ولوو ۵۰ درصد سهم سرمایهگذاری مشترک را با حدود ۰/۶ میلیارد یورو بدست میآورد. هر دو شرکت مبلغی چند میلیارد دلاری برای توسعه سیستم پیل سوختی هیدروژنی سرمایهگذاری میکنند. مارتین داوم، مدیرعامل شرکت دایملر تراکس، در تماس با اتوبلاگ گفت:
هنگامی که از مارتین لاندشتت، مدیر اجرایی ولوو سؤال شد که آیا همهگیری ویروس کرونا دو سازنده کامیون را وادار کرده است که بهدنبال اتحاد باشند، پاسخ داد:
رابرت بوش، مدیر شرکت تأمینکننده قطعات خودرو در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه پیل سوختی را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند و هیوندای نیز امسال عرضهی ناوگانی از کامیونهای پیل سوختی را در اروپا آغاز کرده است.
داوم و لاندشتت در تماس تلفنی با یکدیگر برای گفتوگو دربارهی اتحاد گفتند که پیوستن سایر اعضا به اتحاد دایملر و ولوو در زمینهی فناوری پیل سوختی و خودروی هیدروژنی آزاد است.
دایملر تراکس کلیه فعالیتهای دایملر در زمینهی پیل سوختی را در یک واحد جدید پیل سوختی ترکیب میکند که از جمله میتوان به فعالیتهای مرسدس بنز اشاره کرد. استفاده در مقاصد خودرویی و غیر خودرویی نیز بخشی از اهداف این شرکت سرمایهگذاری مشترک است.
ولوو و دایملر اعلام کردند که توافق اولیه بین دو شرکت الزامآور نیست و انتظار میرود که توافق نهایی تا سهماهه سوم سال جاری انجام شود و تا پایان سال ۲۰۲۰ به امضای طرفین برسد.
شما میتوانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیلهای موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو، رنو، هیوندای، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.
نظرات