مک لارن سنا با تیونینگ نوویتک معرفی شد

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیونر آلمانی نوتیک از مدل ارتقا‌یافته‌ی مک‌لارن سنا پرده برداشته است. این خودروی سوپراسپرت با وجود ۸۸۹ اسب‌بخار قدرت، برای رانندگی روزمره مناسب است.
تبلیغات

مک‌لارن سنا برای شرکت‌های تیونینگ، چندان محصول جذابی نیست. درواقع؛ مک‌لارن نهایت مهندسی خود را در ساخت این خودروی سوپراسپرت به‌کار گرفته است و دیگر جایی برای تیونینگ باقی نمانده است. همچنین، خودروی مک‌لارن سنا از مدل مخصوص پیست (نسخه‌ی GTR) نیز بهره می‌برد که جواب‌گوی نیاز علاقه‌مندان به پرفورمنس بیشتر است. محصولی که تیونینگ نوتیک از آن رونمایی کرده است، نسخه‌ای ارتقا‌یافته از خودرو مک‌لارن سنا است با این تفاوت که برای رانندگی روزمره نیز گزینه‌ی مناسبی است.

بسته‌ی ارتقای نوتیک شامل تقویت مشخصات پیشرانه‌ی سنا می‌شود. این پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 به‌همراه دو توربوشارژر در حالت استاندارد قادر است ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پس از ارتقا، قدرت و گشتاور موتور به‌ترتیب ۱۰۰ اسب‌بخار و ۸۸ نیوتن‌متر افزایش یافته‌اند. درنتیجه‌ی این تغییرات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این محصول ۲/۷ ثانیه طول می‌کشد که به‌اندازه‌ی یک‌دهم ثانیه از مدل استاندارد سریع‌تر است.

مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک

همچنین، درنتیجه‌ی تیونینگ نوتیک، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت این خودرو در عرض ۶/۵ ثانیه و به‌اندازه‌ی ۰/۳ ثانیه سریع‌تر از قبل اتفاق می‌افتد؛ هرچند حداکثر سرعت آن ۳۳۵ کیلومتر‌بر‌ساعت باقی مانده است.

بخشی از افزایش قدرت مک‌لارن به‌خاطر استفاده از سامانه‌ی اگزوز آلومینیومی جدید است؛ این سامانه‌ی ساخت اینکونل، پیش‌تر در خودرو‌های فرمول یک استفاده شده بود و به‌صورت جداگانه یا همراه‌با تیونینگ موتور، قابل سفارش است. همچنین، امکان انتخاب دو رنگ متفاوت مشکی مات یا نمای پولیش‌شده‌ی فولاد ضد زنگ، برای خروجی‌های ۹۵ میلی‌متری اگزوز  وجود دارد.

مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک

این تیونر آلمانی روی بدنه‌ی سنا تغییرات چندانی اعمال نکرده است؛ هرچند رینگ‌ها و تایر‌های مک‌لارن را با نمونه‌های بزرگتر تعویض کرده است. نوتیک از رینگ‌های ساخت Vossen با ابعاد ۲۰ اینچ برای چرخ‌های جلو و ۲۱ اینچ برای چرخ‌های عقب استفاده کرده است. همچنین، تایر‌های پرفورمنس Pirelli P Zero روی این محصول نصب است که در چرخ‌های جلو و عقب این خودرو به‌ترتیب از مدل‌های 255/30 و  325/25 استفاده شده است.

نوتیک برای مک‌لارن سنا که جمعا ۵۰۰ نسخه از آن عرضه می‌شود، گزینه‌های سفارشی دیگری نیز برای داخل کابین ارائه می‌کند؛ متریال چرم یا تریم پارچه‌‌ای آلکانترا برای تزئین داخل این خودروی سوپراسپرت قابل سفارش است.

مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک
مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک
مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک
مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک
مک‌لارن سنا با تیونینگ نوتیک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات