فناوری چراغ جلوی خودکار خودرو در ژاپن اجباری شد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس قانون جدید در ژاپن، از اول آوریل سال ۲۰۲۰ خودروسازان موظف هستند که چراغ‌های جلوی خودکار را در خودروهای جدید نصب کنند.
تبلیغات

چراغ‌های جلو همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر در سفر بوده‌اند. حتی قبل از اینکه خودروها وارد خیابان‌ها شوند، کالکسه‌ها برای مسافرت در شب از چراغ‌هایی با سوخت استیلن یا روغن استفاده می‌کردند. نیازی به گفتن نیست، این تجهیزات روشنایی به راننده امکان می‌دهند که در تاریکی شب ببیند و خودرو نیز توسط دیگران دیده شود.

امروزه با پیشرفت سریع فناوری، انواع مختلفی چراغ‌های جلو از هالوژن تا لیزری در خودرو وجود دارند که از چراغ‌های متغیر هستند. هم‌اکنون چراغ‌های روشنایی روز و عملکرد خودکار چراغ‌های جلوی خودروهای مدرن نیز بسیار شایع شده‌اند.

در ژاپن استفاده از چراغ‌های جلوی خودکار برای مدل‌های جدید الزامی شده است. خودروسازان ژاپنی موظفند محصولات جدید خود را از اول آوریل سال ۲۰۲۰ به سیستم روشنایی خودکار مجهز کنند. این سیستم فقط نوع چراغ خودکار فعلی نیست که راننده می‌تواند طبق میل خود آن را خاموش کند؛ در این سیستم راننده نباید قادر به انجام چنین کاری باشد، حتی اگر نیازی به نور احساس نکند.

Buick GL8 Avenir / مینی ون بیوک gl8 اونیر

نور موردنیاز مطابق با مقررات ۴۸ سازمان ملل متحد است که طبق آن چراغ‌های روشنایی باید حدود ۱۵ دقیقه قبل از غروب آفتاب در روزهایی که آسمان صاف است یا در جایی که سطح نور محیطی آن به کمتر از ۱،۰۰۰ لوکس برسد، طی دو ثانیه روشن شوند. از سوی دیگر، چراغ‌های جلو باید وقتی نور محیط به بیش از ۷،۰۰۰ لوکس برسد، خاموش شوند.

خودروهایی که قبل از ماه آوریل معرفی شده‌اند، تا قبل از اکتبر ۲۰۲۱ هنوز هم مجاز به فروش بدون چراغ‌های خودکار خواهند بود. اما در ماه اکتبر و پس از آن، هر وسیله نقلیه جدیدی که در ژاپن عرضه می‌شود، باید به چراغ‌های خودکار مجهز باشد. از سوی دیگر کلیه کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از اکتبر سال ۲۰۲۳ باید با چنین قابلیتی عرضه شوند.

دلیل قانع‌کننده‌ای برای این اقدام دولت ژاپن وجود دارد؛ افزایش آمار تصادف‌های مربوط به سالمندان و دوچرخه‌سواران هنگام غروب آفتاب باعث این تصمیم دولت ژاپن اعلام شده است. چراغ‌های جلوی خودکار نه‌تنها باید دیده راننده را بهبود بخشند، بلکه باید قابلیت دیده شدن خودرو را نیز در جاده افزایش دهند، بنابراین حوادث احتمالی منجر به تصادف با عابرین پیاده و سایر کاربران جاده‌ای را کاهش می‌دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات