فرمول یک و مسابقات تورینگ برای مقابله با ویروس کرونا به‌میدان آمدند

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
تیم‌های فرمول یک و مسابقات تورینگ استرالیا برای کمک به سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی کشورهای خود در مقابله با ویروس کرونا، تجهیزات پزشکی تولید می‌کنند.
تبلیغات

تیم‌های فرمول یک در بریتانیا و تیم Erebus در مسابقات تورینگ استرالیا با تولید تجهیزات پزشکی به مبارزه با کووید ۱۹ پیوستند. هفت تیم فرمول یک در انگلیس در تلاشی مشترک با نام پروژه پیت‌لین (Project Pitlane) اقدام به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای کمک به سازمان‌های پزشکی و بهداشتی درمقابله با ویروس کرونا کرده‌اند.

فرمول یک در بیانیه‌ای اعلام کرد:

پروژه پیت‌لین منابع و توانایی‌های تیم‌های عضو خود را با تمرکز بر مهارت‌های اصلی صنعت فرمول یک، طراحی سریع، ساخت نمونه‌های اولیه، آزمایش و مونتاژ ماهرانه، برای تأثیر بیشتر جمع می‌کند. توانایی منحصربفرد F1 برای پاسخ سریع به چالش‌های مهندسی و فناوری اجازه می‌دهد تا این گروه به پاسخ‌های گسترده‌تر صنعت مهندسی بیفزایند.

طرح ابتکاری پروژه پیت‌لین دارای سه دستورالعمل اصلی است: مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی موجود، پشتیبانی از تولید این طرح‌ها و ساخت دستگاه‌های جدید. اعضای پروژه پیت‌لین شامل تیم‌های استون مارتین ردبول ریسینگ، ریسینگ پوینت، هاس، مک‌لارن، مرسدس-AMG، رنو و ویلیامز می‌شود؛ مجموعه‌ای از تولیدکنندگان بریتانیا در قالب برنامه‌ی «VentilatorChallengeUK» برای کمک به تولید دستگاه تنفس مصنوعی جمع شده‌اند. 

Formula One coronavirus / فرمول یک ویروس کرونا

در سمت دیگر کره زمین، تیم Erebus استرالیا نیز با طراحی و تولید وسایل پزشکی، آنچه در توان دارد برای مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌دهد. این تیم هم‌اکنون با کمک کارل لی، پزشک سری مسابقات Supercars استرالیا، دستگاه‌های «e-mask» و «e-aerosol Box» را تولید کرد‌ه‌اند.

بری رایان، مدیرعامل Erebus دراین‌زمینه گفت:

ما خوش‌شانس هستیم که توانایی انجام این تغییر در عملیات خود را داشته‌ایم تا به کارکنان و بیماران مراقبت‌های بهداشتی خود کمک کنیم.

e-Mask از ماسک صورت با داپتور چاپ سه‌بعدی تشکیل شده است که امکان تعبیه و جایگزینی آسان فیلترهای P2 و N95 را فراهم می‌کند. این درجه از فیلتراسیون برای کاهش انتقال ویروس کرونا مؤثر بوده و معمولاً توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه «e-Aerosol Box» نیز به‌عنوان حفاظ بزرگی در اطراف قفسه سینه و گردن بیمار قرار می‌گیرد و دو دریچه برای عبور دست پزشکان و پرستاران دارد. این جعبه همچنین محلی برای اتصال مکش خلاء دارد، به این معنی که می‌توان قطرات عفونی را از هوای داخل جعبه خارج کرد.

تیم Erebus و دکتر کارل لی همچنین به‌دنبال استفاده از فناوری موتوراسپرت برای رفت‌وآمد ایمن به اتاق‌های ایزوله هستند. کووید ۱۹ با لغو گرندپری ملبورن ۲۰۲۰ و تعویق سری Supercars، هر دو رقابت‌های فرمول یک و سری مسابقات تورینگ استرالیا را تحت تأثیر قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات