تویوتا و هینو در تولید کامیون پیل سوختی هیدروژنی همکاری می‌کنند

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا با همکاری شرکت هینو قصد دارد کامیون پیل سوختی هیدوروژنی تولید کند که از فناوری پیل‌ سوختی خودرو میرای ۲۰۲۱ بهره می‌برد.
تبلیغات

تویوتا سال‌های زیادی است که کامیون‌های پیل سوختی را آزمایش می‌کند. هم‌اکنون، این کامیون‌ها به مرحله‌ی تولید نزدیک هستند؛ زیرا این شرکت اعلام کرده است قصد دارد به‌طورمشترک با هینو (Hino)، کامیون سنگین پیل سوختی بسازد. 

کامیون مشترک تویوتا و هینو براساس مدل Profia ساخته می‌شود و به دو بسته‌ی پیل سوختی تویوتا مجهز است. تویوتا دراین‌زمینه مشخصات خاصی ارائه نداده؛ اما تأیید کرده است پیل‌های سوختی همان نمونه‌هایی هستند که در میرای ۲۰۲۱ استفاده می‌شوند.

toyota mirai / تویوتا میرای

علاوه‌بر پیل‌های سوختی تویوتا، کامیون جدید به موتور الکتریکی، باتری لیتیوم‌یون و مخزن ذخیره‌سازی هیدروژن با ظرفیت زیاد مجهز خواهد شد. چنین تجهیزاتی امکان دستیابی به ظرفیت پیمایش تقریبی ۶۰۰ کیلومتر را به محصول مشترک تویوتا و هینو می‌دهد.

اطلاعات دیگری درباره‌ی این کامیون در این مرحله دردست نیست؛ اما مسئولان تویوتا اعلام کرده‌اند شاسی مخصوصی دارد که نصب بهینه برای پیل‌های سوختی و اجزای مرتبط را فراهم می‌کند. این مدل همچنین با کاهش وزن روبه‌رو خواهد بود؛ زیرا برای اطمینان از ظرفیت بار کافی ضروری است.

درحالی‌که تسلا روی کامیون‌های برقی سرمایه‌گذاری می‌کند، تویوتا اعلام کرده است:

کامیون‌های سنگین معمولا برای حمل‌ونقل در بزرگراه‌ها استفاده می‌شوند؛ بنابراین، باید از ظرفیت پیمایش و بارگیری کافی و قابلیت سوخت‌گیری سریع برخوردار باشند.

مشکل کامیون‌های برقی درزمینه‌ی شارژ است؛ اما نمونه‌های پیل سوختی هم مشکلات خاص خود را در زیرساخت ایستگاه‌های سوخت‌گیری محدود هیدروژن دارند.

صرف‌نظر از این گفته‌ها، تویوتا اظهار کرده برقی‌کردن وسایل نقلیه تجاری اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کامیون‌های پیل سوختی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن ایفا کنند. این شرکت خاطرنشان کرده است کامیون‌های سنگین تقریبا ۶۰ درصد از کل میزان انتشار دی‌اکسیدکربن وسایل نقلیه‌ی تجاری در ژاپن را ازآنِ خود می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات