NHTSA قوانین استفاده از خودروهای خودران را به‌روزرسانی می‌کند

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان NHTSA آمریکا در اقدامی مهم برای تسهیل تردد خودروهای کاملا خودران، استانداردهای ایمنی خودرو را به‌روزرسانی کرد.
تبلیغات

سازمان NHTSA آمریکا از طرحی خبر داده است که می‌تواند قوانین را برای تردد وسایل نقلیه خودران آماده کند. این طرح که «محافظت از سرنشینان برای سیستم‌های خودران» نامیده می‌شود، استانداردهای ایمنی خودرو را به‌روزرسانی می‌کند تا تردد خودروهای خودران مانند کروز اوریجین (Cruise Origin) امکان‌پذیر شود.

Cruise Origin / خودرو خودران کروز اوریجین

طرح پیشنهادی NHTSA بیش از ۱۰۰ صفحه است، اما هدف آن رسیدگی به چالش‌های کوتاه و بلندمدت در زمینه‌ی آزمایش و تأیید سازگاری با استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری دولت فدرال برای خودروهای مجهز به سیستم‌های رانندگی خودران است که فاقد کنترل دستی سنتی لازم برای رانندگان، اما به طریقی دیگر وسیله نقلیه سنتی با تنظیمات صندلی معمولی هستند. 

البته چنین فرایندی دقیقاً ساده نیست؛ زیرا NHTSA خاطرنشان کرد احتمالاً دو نوع سیستم رانندگی خودران وجود خواهد داشت. درنتیجه، قوانین باید به گونه‌ای تطبیق داده شوند تا اجازه‌ی تردد وسایل نقلیه با کنترل دستی، کنترل‌های کاملا خودکار و مواردی که ترکیبی از آن دو را ارائه می‌دهند، فراهم شود.

NHTSA اعلام کرده که طرح پیشنهادی در درجه‌ی اول برای ایجاد الزامات و مراحل آزمایش خودروهای بدون کنترل دستی طراحی شده است. به‌ویژه، دولت آمریکا اعلام کرد که این طرح الزامات محافظت از سرنشینان جلو را به خودروهای دارای موقعیت صندلی راننده سنتی بدون وجود فرمان اعمال می‌کند و کاربرد برخی از استانداردهای حفاظت سرنشین را برای وسایل نقلیه فاقد سرنشین روشن خواهد کرد.

پیشنهاد NHTSA به‌عنوان اولین گام تاریخی به سمت تردد خودروهای کاملا خودران توصیف شده و یکی از اقدامات نظارتی است که در نظر دارد مدرن‌سازی استانداردهای خودرو را برای امکان استفاده از فناوری‌های جدید در نظر بگیرد.

جیمز اوونز از سازمان NHTSA گفت:

بیش از ۹۰ درصد تصادفات جدی به دلیل خطای راننده رخ می‌دهند؛ درنتیجه بسیار مهم است که موانع غیرضروری را برای فناوری‌هایی حذف کنیم که می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کنند. این آژانس نمی‌خواهد مقررات تصویب‌شده مدت‌ها قبل از توسعه‌ی فناوری‌های خودران، مانعی ناخواسته و غیرضروری در برابر نوآوری و بهبود ایمنی جاده‌ها به وجود آورد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات