ابرخودرو زنوو TSR-S مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
زنوو TSR-S مدل ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی V8 با دو سوپرشارژر و ۱۱۷۷ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این ابرخودروی ساخت دانمارک با قیمت پایه ۱/۶ میلیون دلار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شرکت دانمارکی زنوو (Zenvo Automotive) پس از عرضه‌ی چند خودروی سوپراسپرت و ابرخودروهای قدرتمند، هنوز هم به اندازه‌ی دیگر برندهای خودروساز شهرت ندارد. برند زنوو سال ۲۰۰۴ ایجاد شد و اولین محصولش را با نام ST1 در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرد. پنجمین خودروی زنوو با اینکه مشخصات فنی درخورتوجهی دارد؛ اما ازنظر طراحی مشابه محصول سال ۲۰۰۸ این شرکت است. 

 جدیدترین خودروی زنوو، مدل TSR-S است که سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه ژنو معرفی شد و با داشتن بال‌ عقب فعال خبرساز شد که در پیچ‌ها برای افزایش نیروی رو به پایین (Downforce) تغییر جهت می‌داد. مدل ۲۰۲۰ این خودروی متفاوت، با چند تغییر جزئی رونمایی شده است.

Zenvo TSR-S 2020

زنوو TSR-S نسخه‌ی جاد‌ه‌ای مدل مخصوص پیست و مسابقه‌ای TSR است که برپایه‌ی اولین محصول این شرکت دانمارکی تولید می‌شود. مدل ۲۰۲۰ ابرخودروی TSR-S که پس از لغو نمایشگاه خودرو ژنو به‌دلیل شیوع ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به‌صورت اینترنتی رونمایی شده است، طراحی مشابه دیگر محصولات زنوو دارد. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری مدل ۲۰۲۰ زنوو TSR-S رینگ‌های فیبرکربنی است؛ رینگ‌های جدید که جایگزین نمونه‌های آلومینیومی شده‌اند، حدود ۱۵ کیلوگرم وزن کمتری دارند. رینگ‌ فیبرکربن فورج زنوو در کارخانه‌ی مرکزی این شرکت تولید می‌شود و قابلیت شخصی‌سازی هر نمونه برای مشتری‌های کم‌تعداد وجود دارد.

از فیبرکربن معمولی در دیگر بخش‌های TSR-S جدید استفاده شده است. مأموریت اصلی زنوو در تولید محصول جدیدش، کاهش وزن خودرو بوده است؛ بخش‌هایی از سپر جلو و عقب، رکاب‌ها و بال‌ آیرودینامیک فعال TSR-S از فیبرکربن ساخته شده‌اند. 

Zenvo TSR-S 2020
Zenvo TSR-S 2020
Zenvo TSR-S 2020
Zenvo TSR-S 2020
Zenvo TSR-S 2020

زنوو TSR-S به پیشرانه‌ی V8 با حجم ۵/۸ لیتر و دو سوپرشارژر مجهز است. این پیشرانه‌ی بزرگ ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۱۷۷ اسب‌بخار قدرتش را به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال هفت سرعته به چرخ‌های عقب می‌فرستد. جعبه‌دنده‌ی مدل جدید به‌قابلیت ماژول هیبرید مجهز شده که در مواقع موردنیاز، در افزایش عملکرد سیستم کنترل چسبندگی و حتی فراهم کردن یک دنده بیشتر کمک‌کننده است. با ماژول هیبرید، جعبه‌دنده‌ی TSR-S می‌تواند هشت سرعته شود و موتور برقی نقش دنده عقب را داشته باشد.

دو حالت رانندگی و تعویض دنده‌ی جاده‌ای و مسابقه برای زنوو RSR-S مدل ۲۰۲۰ تعبیه شده است. راننده می‌تواند با قرار دادن جعبه‌دنده در حالت جاده‌ای، بااستفاده از پدال‌های آلومینیومی پشت‌فرمان تعویض‌دنده‌ انجام دهد؛ در حالت مسابقه‌ای، جعبه‌دنده‌ کاملا به‌صورت سکوئنشال عمل می‌کند.

زنوو TSR-S به‌غیر از طراحی، دیگر ویژگی‌های لازم برای قرار گرفتن در کلاس ابرخودروها را دارد. مدل جدید برای رسیدن به سرعت‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتربرساعت به‌ترتیب به ۲/۸ و ۶/۸ ثانیه نیاز دارد. نهایت سرعت این ابرخودروی دانمارکی هم به‌صورت الکترونیکی به ۳۲۵ کیلومتربرساعت محدود شده است. زنوو قصد دارد سالانه تنها پنج دستگاه TSR-S مدل ۲۰۲۰ با قیمت پایه‌ ۱/۴۵ میلیون یورو (معادل ۱/۶۳ میلیون دلار) عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات