جنرال موتورز از باتری جدیدی برای خودروهای برقی رونمایی کرد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جنرال موتورز در راستای حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی بیشتر، از پکیج جدید باتری آلتیوم با شعاع حرکتی حدود ۶۴۰ کیلومتر برای خودروهای آینده خود رونمایی کرد.
تبلیغات

جنرال موتورز به‌معنای واقعی کلمه و با سرعت تمام خود را برای تولید خودروی الکتریکی آماده می‌کند. در میان تبلیغات گسترده برای مدل‌های جدید و چهره‌های به‌روز، این خودروساز اخبار جدیدی درباره‌ی منبع تغذیه برای آن خودروها ارائه می‌دهد. جنرال موتورز دارای پکیج باتری جدیدی است که طبق گفته‌ها امکاناتی از جمله گزینه‌های انرژی بیشتر، قابلیت شارژ سریع و شعاع حرکتی تا ۶۴۳ کیلومتر را در اختیار قرار می‌دهد. باتری جدید جنرال موتور همچنین نام بسیار آینده‌نگری دارد: آلتیوم (Ultium).

electric car battery / باتری خودروی الکتریکی

باتری آلتیوم چه تفاوتی با سایر باتری‌ها دارد؟ جنرال موتورز جزئیات خاصی دراین‌زمینه ارائه نمی‌دهد؛ اما در بیانیه مطبوعاتی درباره‌ی پکیج‌های باتری، خودروساز آمریکایی توضیح می‌دهد که سلول‌های کیسه‌مانند با قالب‌های بزرگ در پیکربندی‌های مختلف به‌صورت افقی یا عمودی قرار می‌گیرند. چنین پیکربندی اجازه می‌دهد تا بسته‌های باتری برای طرح‌های مختلف خودرو سفارشی شوند، که ظاهراً ذخیره‌سازی انرژی را بهبود می‌بخشد.

مارک ریوس، رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز دراین‌زمینه گفت:

هزاران دانشمند، مهندس و طراح در حال تلاش برای خلق دوباره این شرکت هستند. آن‌ها به‌دنبال ارائه‌ی کیفیت اقتصادی سودآوری هستند که می‌تواند نیازهای میلیون‌ها مشتری را برآورده سازد.

مسئولان جنرال موتورز می‌گویند این طراحی اختصاصی استفاده‌ی کمی از کبالت می‌کند و قدرت موجود آن از ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت است. سیستم‌های قدرت جنرال موتورز در اکثر کاربردها، قابلیت شارژ سریع DC و سطح ۲ را تا ۲۰۰ کیلووات دارند. پلتفرم خودروهای الکتریکی جنرال موتورز، پکیج‌های باتری ۸۰۰ ولتی ارائه می‌دهند و قادر به شارژ تا ۳۵۰ کیلووات هستند. جنرال موتورز به‌طور مشترک با LG Chem در حال کار روی این باتری خودروی الکتریکی است و می‌گوید «پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تولیدی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود».

مری بارا

معرفی این باتری همچنین با نگاهی اجمالی به برنامه آینده جنرال موتورز برای پلتفرم‌های خودروهای برقی همراه می‌شود. معماری ماژولار از خودروهای برقی نسل سوم این خودروساز در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند که این امر نیز به کاهش هزینه‌های تولید کمک خواهد کرد. پلتفرم جدید شامل تمام محصولات از خودروهای لوکس گرفته تا مدل‌های جمع‌وجور و وانت‌ها می‌شود و جنرال موتورز مشتاق است همه‌ی این موارد را زودتر به بازار عرضه کند.

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز دراین‌زمینه گفت:

تیم ما این چالش را برای تبدیل توسعه محصول در جنرال موتورز و موقعیت شرکت در آینده کاملا برقی پذیرفته است. آنچه ما انجام داده‌ایم، ایجاد استراتژی اقتصادی خودروی برقی چندبرندی و چندبخشی است که با کسب‌وکار وانت‌ها در زمینه‌ی پیچیدگی کم و حتی انعطاف‌پذیری بیشتر رقابت می‌کند.
شورولت بولت

جنرال موتورز هم‌اکنون روی قابلیت شارژ خودروهای برقی کار می‌کند. خودروهای الکتریکی جدید متعلق به تمام برندهای اصلی جنرال موتورز در ایالات متحده از جمله کادیلاک، بیوک، شورولت و GMC تا سه سال آینده معرفی و رونمایی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات