رولزرویس کولینان منصوری رونمایی شد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
منصوری مدلی ارتقا یافته از شاسی بلند رولزرویس کولینان را رونمایی کرد که در بخش‌های ظاهری و فنی مورد بهینه سازی گسترده قرار گرفته است.
تبلیغات

شرکت تیونینگ منصوری توانایی زیادی در ارتقای خودروهای لوکس دارد. رولزرویس کولینان با قیمت پایه‌ی ۳۰۰ هزار دلار، یکی از خودروهای بسیار لوکس بازار است. اما منصوری اعتقاد دارد که کولینان نیز به اندازه کافی خاص نیست و به همین خاطر اقدام به تیونینگ این خودرو کرده است. منصوری در این پروژه اقدام به تیونینگ ۸ دستگاه رولزرویس کولینان به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی شاسی بلند بازار در جهان کرده است. 

Rolls-Royce Cullinan Mansory

با اینکه رولزرویس کولینان در حالت استاندارد به عنوان لوکس‌ترین، گران‌ترین و خاص‌ترین اس یو وی جهان شناخته می‌شود ولی منصوری تصمیم گرفته تا مقداری چاشنی اسپرت را نیز به این خودرو اضافه کند. برای این کار منصوری اقدام به نصب ورودی‌های هوای بزرگ و کاپوت جدیدی روی این خودرو کرده است که همگی از جنس الیاف کربن ساخته شده‌اند. رکاب‌های جانبی اسپرت این خودرو نیز در عین زیبایی دارای کاربرد آیرودینامیکی نیز هستند. هواکش‌هایی در بخش‌های ستون عقب و گلگیر جلو نیز دیده می‌شوند ولی در مورد کارکرد آن‌ها نمی‌توان اظهار نظری کرد. 

Rolls-Royce Cullinan Mansory

در بخش عقبی این شاسی بلند فوق لوکس نیز شاهد خروجی‌های اگزوز چهار تایی و اسپویلر عقب هستیم که نمای عقب کولینان را منصوری را کاملا متمایز از مدل استاندارد این خودرو کرده‌اند. اگر نمای خارجی کولینان منصوری نتوان نظرتان را به خود جلب کند کافی است درهای این خودرو را باز کرده تا مبهوت طراحی داخلی آن شوید. تودوزی کابین کولینان منصوری به رنگ آبی فیروزه‌ای است. این رنگ زیبا در جلوپنجره‌ی خودرو نیز قابل مشاهده است. 

Rolls-Royce Cullinan Mansory
Rolls-Royce Cullinan Mansory
Rolls-Royce Cullinan Mansory
Rolls-Royce Cullinan Mansory
Rolls-Royce Cullinan Mansory

به جز تغییرات ظاهری، رولزرویس کولینان در بخش فنی نیز تغییراتی را تجربه کرده است. پیشرانه‌ی ۶.۷۵ لیتری V12 تویین توربوی این خودرو در حالت استاندارد می‌تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. منصوری قدرت آن را به ۶۰۱ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۹۵۰ نیوتن‌متر ارتقا داده که حتی از مدل کولینان Black Badge نیز قوی‌تر است. رولزرویس کولینان منصوری می‌تواند در ۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

منصوری در مورد قیمت رولزرویس کولینان چیزی اعلام نکرده ولی با توجه به خاص بودن و کم تعداد بودن این مدل می‌توان قیمتی بسیار بالا را برای آن تصور کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات