جنسیس G80 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جنسیس، خودروساز لوکس کره‌جنوبی، تنوع محصولاتش را با معرفی G80 افزایش می‌دهد. محصول جدید سدانی فست‌بک برای رقابت با مرسدس بنز CLS و آئودی A7 است.
تبلیغات

چند هفته بعد از رونمایی شاسی‌بلند جنسیس GV80، نسخه‌ی سدان از این سری با کد G80 نیز معرفی شد. طراحی بدنه و مشخصات فنی این خودروها نکات مشترک بسیاری دارد و سبک خاصی از محصولات لوکس کره‌ای را به بازار جهانی ارائه می‌کند.

genesis g80

چراغ‌های باریک دوگانه در طرفین با جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک تمام‌فلزی زبان طراحی جدید جنسیس است که در G80 نیز دیده می‌شود. از نمای جانبی هم نورافشانی با دو خط موازی در چراغ‌های مقابل و عقب و پشت گِل‌گیر جلو وجود دارد. بیش از هرچیز، شباهت بدنه‌ی جنسیس G80 با نسل دوم مرسدس بنز CLS (ساخت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸) انکارناپذیر است. محصول کره‌ای درپوش صندوق کوتاه و چرخ‌های ۲۰ اینچ طرح اسپرت پنج‌پر نیز دارد.

genesis g80

در فضای داخلی، تفاوت زیادی بین سدان G80 و شاسی‌بلند GV80 دیده نمی‌شود. سبک طراحی مینیمال با کلیدهای کم‌تعداد زیر داشبورد و خروجی هوای سرتاسری با تزیینات چوب و فلز، مهم‌ترین مشخصات ظاهری در اتاق G80 هستند. بخش میانی کنسول با تنظیم دنده‌ی الکترونیکی و جوی‌استیک برای مدیریت سیستم سرگرمی کاملا مشابه GV80 است. ساختار نمایشگر لمسی ۱۴/۵ اینچی جدا از سطح و ایستاده روی داشبورد است تا جنسیس G80 از این نظر هم زیبا و البته به رقبای آلمانی شباهت داشته باشد. طراحی فرمان و تودری‌ها با مواد بسیار مرغوب در چرم و چوب کابین، کیفیت ساخت بسیار مطلوب جنسیس G80 را نشان می‌دهد.

genesis g80

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی محصول جدید جنسیس منتشر نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود مشابه شاسی‌بلند GV80 باشد. سیستم‌های کمک‌راننده و کروز‌کنترل هوشمند و فناوری‌ جدید کنترل صدای مزاحم در کابین، احتمالا برای خریدار G80 نیز دردسترس خواهد بود.

genesis g80

قرار است تا یک ماه آینده، جزئیات بیشتری از سدان لوکس جنسیس G80 اطلاع‌رسانی شود. نخستین حضور رسمی این محصول دربرابر عموم، برای نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود که البته ممکن است با شیوع کرونا لغو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات