آئودی A3 اسپرت بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
مطالعه 7 دقیقه
مدل ۲۰۲۱ آئودی A3 اسپرت‌بک، طراحی داخلی جدیدی دارد و تغییرات زیادی را تجربه کرده است.
تبلیغات

آئودی A3 وارد چهارمین نسل خود می‌شود و سازنده از مدل جدید این خودرو که براساس پلتفرم MQB ساخته خواهد شد رونمایی کرد. مدل جدید A3 اسپرت‌بک تغییرات زیادی را تجربه کرده و کابین آن در برخی موارد از محصولات لامبورگینی الهام گرفته است. مدل جدید آئودی A3 اسپرت‌بک همچنین دیگر به‌صورت سه‌در تولید نخواهد شد و تنها به‌صورت پنج‌در در دسترس است. مدل سه‌در این خودرو به دلیل کاربردی نبودن مشتریان کمی داشت و به همین دلیل آئودی تصمیم به توقف تولید آن گرفت. 

Audi A3 Sportback

درحالی‌که تیزرهای قبلی از مدل جدید A3 تصاویری از نسخه‌ی اسپرت S3 را نیز در بر داشتند اما فعلا آئودی تنها از نسخه‌ی استاندارد این خودرو رونمایی کرده است. آئودی A3 اسپرت‌بک جدید در مقایسه با نسل قبلی ۳ سانتی‌متر طول و عرض بیشتری دارد به‌طوری‌که طول و عرض آن به ترتیب ۴.۳۴ متر و ۱.۸۲ متر هستند. رقیب تازه‌نفس مرسدس بنز A فاصله‌ی محوری ۲.۶۴ متری نسل قبلی خود را حفظ کرده است و در عوض آئودی با بهبود آیرودینامیک آن توانسته ضریب آیرودینامیکی را به ۰.۲۸ کاهش داده است. فضای بار آئودی نیز در کم‌ترین حالت ۳۸۰ لیتر است که با تا کردن صندلی‌های عقب امکان افزایش آن تا ۱۲۰۰ لیتر وجود دارد. از این نظر فضای بار آئودی با بی‌ام‌و سری یک جدید قابل مقایسه است. 

Audi A3 Sportback

آئودی A3 نیز به‌عنوان یکی از محصولات گروه فولکس واگن در بخش طراحی، انقلابی را به نمایش می‌گذارد که در آن از زبان طراحی جدید محصولات آئودی پیروی شده است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با هوشمندی تمام طراحی شده‌اند. در کمال تعجب چراغ‌های روشنایی در روز در هر تیپ این خودرو دارای ظاهری متفاوت هستند. تیپ‌های آئودی A3 اسپرت‌بک شامل S Line، S3 و RS3 هستند. مشتریان با پرداخت مبلغی اضافی امکان سفارش چراغ‌های ماتریکسی LED را نیز خواهند داشت. این نوع چراغ‌ها کم‌کم در حال تبدیل شدن به سیستم سفارشی متداول در کلاس خودروهای کامپکت هستند.

Audi A3 Sportback

آئودی با نصب کردن باربند سقفی روی این خودرو ظاهری مانند استیشن واگن‌ کوچک را به A3 اسپرت‌بک بخشیده است. مدل پایه‌ی A3 اسپرت‌بک از رینگ‌های ۱۶ اینچی استفاده می‌کند ولی تیپ‌های گران‌تر با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شوند. 

سیستم تعلیق سفارشی A3 نیز ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کوتاه‌تری دارد. سیستم تعلیق اسپرت نیز ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کوتاه‌تری دارد تا فرمان‌پذیری و پایداری خودرو افزایش پیدا کند. در این بین نباید نقش سیستم فرمان پیشرفته‌ی این خودرو را که دارای ضریب متغیر است را فراموش کرد. 

Audi A3 Sportback

درحالی‌که نمای بیرونی خودرو چندان مایه‌ی تعجب نیست اما آئودی در داخل، A3 را کاملا متحول کرده است. داشبورد جدید این خودرو از زوایای تیز تشکیل شده و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی نقش نشان‌دهنده‌های پشت فرمان را بازی می‌کند. به‌صورت سفارشی امکان افزایش اندازه این نمایشگر به ۱۲.۳ اینچ نیز وجود دارد. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو که یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی دارد ده برابر قوی‌تر از قبل شده است. برخلاف مدل قبلی که نمایشگر آن حالتی تبلت مانند داشت و از داشبورد بیرون زده بود در مدل جدید نمایشگر یکپارچه شده است. 

Audi A3 Sportback

در آئودی A3 اسپرت‌بک جدید خبری از صفحه‌نمایش دوم داشبورد برای کنترل سیستم تهویه مطبوع نیست و از این نظر با آئودی‌های گران‌تر تفاوت دارد. در این خودرو کلید‌های سنتی در پایین نمایشگر دیده می‌شوند که مانند بسیاری از خودروها برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارند.

مانند بیشتر خودروهای ساخته شده روی پلتفرم MQB در آئودی A3 اسپرت‌بک نیز شاهد استفاده از جعبه‌دنده‌ی خودکار هستیم. دسته‌دنده در این مدل فاقد ارتباط مکانیکی با جعبه‌دنده است و همین سبب شده تا فضای کمی در کنسول میانی اشغال کند. 

Audi A3 Sportback

آئودی A3 اسپرت‌بک نیز مانند دیگر خودروهای پلتفرم MQB دارای پیشرانه‌های متنوعی است. پیشرانه‌ی نخست با حجم ۱.۵ لیتر در نسخه‌ی عادی و نسخه‌ی نیمه هیبریدی قابل خرید است که ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. یک پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۱ لیتری ۳ سیلندر نیز با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار برای A3 اسپرت‌بک قابل سفارش است. پیشرانه‌ی دیزلی TDI آئودی نیز با دو قدرت خروجی ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب‌بخار عرضه می‌شود. خریداران امکان انتخاب جعبه‌دنده‌های شش سرعته‌ی دستی و ۷ سرعته‌ی دوکلاچ را برای این خودرو دارند ولی مدل نیمه هیبریدی تنها با جعبه‌دنده خودکار S Tronic قابل انتخاب است.

Audi A3 Sportback

آئودی به‌طور استاندارد A3 اسپرت‌بک را به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید خواهد کرد؛ اما به‌زودی تولید مدل دو دیفرانسیل کواترو آن نیز آغاز می‌شود. همچنین پیشرانه‌های بیشتری نیز به پیشرانه‌های قابل سفارش برای A3 اسپرت‌بک اضافه خواهند شد. از بین این پیشرانه‌ها می‌توان به پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری مدل RS3 با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و دو موتور پلاگین هیبریدی ۱.۴ لیتری TSI با جعبه‌دنده‌ی شش دنده‌ی DSG اشاره کرد. موتور تمام برقی مشابه با موتور فولکس واگن گلف برقی نیز برای A3 عرضه خواهد شد که برای استفاده شهری بسیار مناسب است. 

Audi A3 Sportback

تمامی پیشرانه‌های A3 اسپرت‌بک که قدرتی کم‌تر از ۱۵۰ اسب‌بخار داشته باشند به‌همراه تعلیق ساده میله‌ پیچشی در عقب عرضه خواهند شد؛ اما مدل‌های قوی‌تر دارای سیستم تعلیق چنداتصالی هستند. آئودی در حال حاضر دریافت سفارش برای این مدل در آلمان را آغاز کرده است و تحویل خودروها به مشتریان از ماه مه آغاز خواهد شد. اولین سری خودروهای تولیدی با نام Edition One و با تجهیزات سفارشی خاص به بازار خواهند آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات