اشکودا اکتاویا RS iV رونمایی شد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
اشکودا از جدیدترین محصول خود با نام اکتاویا RS iV رونمایی کرد. این خودروی سدان از موتور هیبریدی با قدرت ۲۴۲ اسب‌بخار استفاده می‌کند.
تبلیغات

 اشکودا چند سال پیش با رونمایی از خودروی کودیاک RS شروع به استفاده از پسوند RS برای خودروهای اسپرتش کرد. حروف RS مخفف Rally Sport هستند و حالا اشکودا از محصول دیگری با کد RS رونمایی کرده است. این محصول اکتاویا RS iV نام دارد و اولین خودروی اسپرت پلاگین هیبریدی اشکودا محسوب می‌شود. اشکودا با این محصول، خود را با استانداردهای جدید زیست محیطی نیز وفق می‌دهد. 

اشکودا اکتاویا پلاگین هیبریدی از یک موتور ۱.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ استفاده می‌کند. در کنار این پیشرانه از یک موتور برقی باقدرت نیز استفاده شده است که مجموع قدرت سیستم هیبریدی را به ۲۴۲ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌رساند. سیستم هیبریدی این خودرو با خودروهای دیگر گروه فولکس واگن یعنی گلف GTE و سئات کوپرا لئون پلاگین‌هیبرید مشابه است و پیش‌بینی می‌شود که در مدل پلاگین هیبریدی آئودی A3 اسپرت بک نیز شاهد استفاده از همین پیشرانه باشیم. 

Skoda Octavia RS iv

اشکودا اکتاویا پلاگین هیبریدی می‌تواند در ۷.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با وجود این اعداد باید گفت که مدل جدید RS iV سریع‌ترین نسخه‌ی اکتاویا نیست؛ زیرا مدل RS 245 نسل قبلی این خودرو سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶.۶ ثانیه‌ای داشت و می‌توانست به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

Skoda Octavia RS iv

مدل جدید اشکودا اکتاویا با موتورهای ۲ لیتری TSI فولکس واگن گلف GTI و سئات کوپرا لئون و موتور ۲ لیتری TDI مشابه با پیشرانه‌ی گلف GTD نیز تا پایان سال به بازار معرفی خواهد شد. به‌گفته‌ی اشکودا، اکتاویا RS iV می‌تواند در حالت تمام برقی مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر را طی کند که برای استفاده‌ی روزمره از خودرو کافی به‌نظر می‌رسد. شارژ شدن باتری‌ها با استفاده از سوکت خانگی به ۶ ساعت زمان نیاز دارد. با استفاده از شارژر Wallbox امکان کاهش زمان شارژ به ۳.۵ ساعت نیز وجود دارد. 

Skoda Octavia RS iv

اشکودا اکتاویا RS iV نیز مانند فولکس واگن گلف GTE و سئات کوپرا لئون به‌صورت دیفرانسیل جلو و با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دوکلاچ به فروش خواهد رسید. باتری لیتیوم یونی اشکودا نیز با دو خودروی نام برده یکی بوده و دارای ظرفیت ۱۳ کیلووات ساعت است. باتوجه به بدنه بزرگ اکتاویا باتری آن نیز دارای ابعاد بزرگ‌تری است. 

Skoda Octavia RS iv

تغییرات ظاهری اشکودا اکتاویا RS iV شامل چراغ‌های مه شکن افقی LED، رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی، رینگ‌های ۱۹ اینچی سفارشی، سپرهای اسپرت، اسپویلر عقب برای مدل لیفت بک و اسپویلر سقفی برای مدل استیشن واگن هستند. خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز نیز سعی در اسپرت نشان دادن خودرو دارند؛ اما اینطور که از تصاویر مشخص است اگزوز سمت راستی تنها نمایشی بوده و کاربردی ندارد. باتوجه به اینکه این خودرو پلاگین هیبرید است روی گلگیر جلو سمت چپ آن یک درپوش برای اتصال شارژر باتری دیده می‌شود. 

Skoda Octavia RS iv
Skoda Octavia RS iv
Skoda Octavia RS iv
Skoda Octavia RS iv
Skoda Octavia RS iv

درون کابین، اشکودا تغییرات محدودتری را اعمال کرده است. این تغییرات شامل غربیلک فرمان چرمی اسپرت با لوگوی RS و تزیین فیبر کربنی روی داشبورد هستند. صندلی‌های اسپرت اکتاویا پلاگین هیبریدی نیز دارای پشت سری یکپارچه هستند که این نیز اکتاویا RS iV را از سایر خودروهای این کلاس متمایز می‌کند. اشکودا اکتاویا RS iV اواخر ۲۰۲۰ تحویل خریداران خواهد شد. با فاصله‌ی کمی پس از آن نیز مدل‌های ۲ لیتری TSI و ۲ لیتری TDI عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات