مک لارن 765LT رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
765LT پرچم‌دار جدید خودروهای سری سوپر مک‌لارن، به پیشرانه‌ی V8 با قدرت ۷۵۴ اسب‌بخار مجهز است. این سوپراسپرت جذاب در ۷/۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.
تبلیغات

سوپراسپرت مک‌لارن 720S یکی از خودروهای قدرتمند و سریع‌ جهان محسوب می‌شود که در چند سال گذشته، تحسین کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای خودرو را به‌همراه داشته است. شرکت بریتانیایی مک‌لارن پس از گذشت سه سال از تولید 720S، حالا مدلی قدرتمندتر و سریع‌تر از آن را با کد LT تولید می‌کند. مک‌لارن 765LT پرچم‌دار جدید انگلیسی‌ها در سری سوپر (Super Series) است که عملکرد فنی چشمگیری دارد.

مک‌لارن 765LT با کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی و افزایش قدرت توانسته است در صدر محصولات سری سوپر قرار گیرد. این سوپراسپرت زیبای ۱،۲۲۹ کیلوگرمی، سبک‌‌ترین خودرو در کلاس خودش شمرده می‌شود و با شعار و ویژگی‌هایی مثل «داینامیک رانندگی بهتر، آیرودینامیک ارتقا داده‌شده، قدرت بیشتر و تولید محدود» رونمایی شده است.

مک‌لارن 765LT مثل مدل 720S از پیشرانه‌ی چهارلیتری تویین‌توربوشارژ V8 استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه‌ی هشت سیلندر از ۷۱۰ اسب‌بخار در مدل 720S به ۷۵۴ اسب‌بخار و گشتاورش از ۷۷۰ نیوتن‌متر به ۸۰۰ نیوتن‌متر (مشابه مک‌لارن سنا) ارتقا داده شده است. تیم مهندسی مک‌لارن با استفاده از پیستون‌های فورج سبک‌وزن، واشر سرسیلندرهای سه‌لایه مشابه مک‌لارن سنا، سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، ECU با تنظیم جدید و اگزوز ارتقا داده‌شده قدرت پیشرانه‌ی V8 را افزایش داده است.

McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT

درکنار پیشرانه‌ی قدرتمندتر، مکانیک‌های مک‌لارن جعبه‌دنده‌ را هم دست‌کاری کرده‌اند تا تعویض دنده‌ها در 765LT درمقایسه‌با 720S تا ۱۵ درصد سریع‌تر انجام شود. به‌لطف تمام تغییرات فنی، 765LT فقط در ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. نکته مهم‌تر اینکه فقط ۷/۲ ثانیه نیاز است تا این سوپراسپرت جذاب از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. با این عملکرد فنی خارق‌العاده، سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت مک‌لارن 765LT حدود ۰/۴ ثانیه از فراری 488 پیستا و تقریبا یک ثانیه سریع‌تر از پورشه 911GT2RS است.

McLaren 765LT

مک‌لارن 765LT در پیستی که نامش فاش نشده است، ۲/۵ ثانیه سریع‌تر از 720S است. ترمزگیری این سوپراسپرت از سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت به حالت توقف کامل، تقریبا مشابه مک‌لارن سنا است و در ۱۱۰ متر مسافت انجام می‌شود. عملکرد درخورتوجه 765LT در ترمزگیری به‌لطف دیسک‌های سرامیک کربنی و کالیپرهای خنک‌کننده با فناوری فرمول یک است که دمای ترمز را تا ۵۰ درجه‌ی سلسیوس کاهش می‌دهد.

کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی مک‌لارن 765LT با کمک قطعات فیبرکربنی و سیستم اگزوز تیتانیومی و شیشه‌های نازک‌تر ممکن شده است. رینگ‌های ۱۰ پره‌ی جدید با پیچ‌های تیتانیومی و تایرهای پیرلی ۲۲ کیلوگرم، صندلی‌های مسابقه‌ای ۱۸ کیلوگرم، حذف سیستم صوتی و تهویه‌ی مطبوع ۱۰ کیلوگرمی (به‌درخواست مشتری نصب می‌شود)، پنل‌های فیبرکربنی در بخش‌های مختلف بدنه ۱۴/۳ کیلوگرم و فنرهای جدید سیستم تعلیق هم ۱/۵ کیلوگرم در کاهش وزن 720S و تبدیل این سوپراسپرت به 765LT کمک کرده‌ است.

McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT
McLaren 765LT

همان‌طورکه بارها در سال‌های گذشته دیده‌ایم، محصولات مک‌لارن فقط سریع نیستند و فرمان‌پذیری برتر هم در فهرست ویژگی‌های خودروهای این شرکت بریتانیایی دیده می‌شود. 765LT نیز برای فرمان‌پذیری بهتر به قطعات فیبرکربن در بدنه شامل اسپلیتر و سپر جلو، رکاب‌ها، سپر و دیفیوزر عقب و باله‌ی فعال عقب با قابلیت افزایش داونفورس (Downforce) یا نیروی روبه‌پایین تا ۲۵ درصد مجهز شده است. در‌مقایسه‌با 720S، فاصله‌ی بین دو چرخ جلو ۶ میلی‌متر بیشتر و ارتفاع خودرو هم ۵ میلی‌متر کمتر شده است.

درپایان، باید اشاره کنیم تنها ۷۶۵ دستگاه از مک‌لارن 765LT تولید خواهد شد. قیمت پایه‌ی پرچم‌دار سری سوپر مک‌لارن اعلام نشده است؛ اما 765LT اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی عرضه می‌شود.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات