کونیگزگ جمرا، اولین ابرخودرو چهار صندلی دنیا، رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کونیگزگ، برای اولین‌بار ابرخودرویی چهارنفره معرفی کرده است که ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جمرا (Jemera) سریع‌ترین خودرو چهار صندلی دنیا محسوب می‌شود.
تبلیغات

جمرا نه‌تنها به‌عنوان نخستین محصول چهارنفره در تاریخ کونیگزگ بی‌سابقه است؛ بلکه اولین‌بار از پیشرانه‌ی سه سیلندر نیز استفاده می‌کند. این ابرخودرو فضای نسبتا راحتی برای چهار فرد بالغ فراهم می‌کند و البته صندوق بار زیر کاپوت جلو نیز دارد.

Koenigsegg Gemera

محصول انقلابی کونیگزگ از پیشرانه‌ی سه سیلندر تویین‌توربوشارژ دولیتری همراه‌با سه موتور برقی نیرو می‌گیرد. یکی از موتورهای برقی روی محور جلو و دو عدد متصل به هر‌کدام از چرخ‌های عقب هستند. مجموع قدرت جمرا به ۱۷۰۰ اسب‌بخار و نهایت گشتاورش به ۳۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این مشخصات باورنکردنی سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه‌ و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کنند.

کریستین ون‌کونیگزگ؛ بنیان‌گذار و مالک خودروسازی کونیگزگ، در مراسم رونمایی جمرا گفت:

عملکرد فنی این خودرو متعلق به مدل‌های دو صندلی با صندوق بار محدود است. جمرا کلاس کاملا جدیدی است که فضای داخلی عالی با راحتی رضایت‌بخش را برای یک ابرخودرو فراهم می‌کند. ما به آن «مگا جی‌تی» می‌گوییم.
Koenigsegg Gemera

آمار عجیب درباره‌ی کونیگزگ جمرا فراتر از انتظار است. این ابرخودرو هیبریدی دودیفرانسیل با تکیه بر موتورهای برقی و باتری‌های ۸۰۰ ولتی، می‌تواند به نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت برسد و شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر فراهم کند. امکانات لوکس هم در فضای داخلی وجود دارند؛ ازجمله گرم‌کن و سردکن چهار صندلی، نمایشگر اختصاصی برای هر سرنشین، درگاه‌های شارژر گوشی همراه در نقاط مختلف کابین، رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه‌ی مطبوع خودکار سه‌گانه، صندلی‌های برقی و سیستم صوتی ۱۱ بلندگو.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg GemeraKoenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera

قیمت نهایی کونیگزگ جمرا هنوز مشخص نیست؛ اما می‌توان اطمینان داشت نزدیک به دو میلیون دلار یا ‌گران‌تر باشد. فقط ۳۵۰ دستگاه از این ابرخودرو خاص تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات