مرسدس بنز کلاس E سدان، استیت و آل ترین ۲۰۲۱ رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
سدان کلاس E مرسدس بنز با تغییرچهره‌ی بسیاری در سال ۲۰۲۰ مواجه خواهد شد. این خودرو علاوه‌بر بدنه‌ی سدان و استیت، نسخه‌ی کراس‌اور با نام آل‌ترین نیز خواهد داشت.
تبلیغات

تغییرات در نسل جدید مرسدس بنز کلاس E به نمای ظاهری منحصر نیست؛ بلکه در امکانات ایمنی و فناوری‌های مدرن نیز متفاوت از گذشته خواهد بود. از نظر فنی، مهم‌ترین نوآوری در کلاس E با عرضه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبرید E350e شکل می‌گیرد و از نظر ظاهری، فروش نسخه‌ی آل‌ترین (All-Terrain) با ترکیبی از مدل استیشن واگن و فنربندی بلند در بازار جهانی اهمیت دارد.

 Mercedes Benz E Class

برخلاف انتظار، نمای روبه‌رو در کلاس E جدید شباهتی با CLS و A کلاس ندارد. این خودرو از چراغ‌های تمام LED باریک و بیضی‌شکل مشابه شاسی‌بلندهای GLE و GLS استفاده می‌کند. در مدل استاندارد، جلوپنجره حالت نقطه‌ای و نسخه‌های AMG خطوط عمودی سبک آوانگارد خواهد داشت. در نمای پشت، تغییرات زیادی وجود دارد تا ظاهر چراغ‌های کلاس E جدید شباهت زیادی به CLS و A کلاس داشته باشد. سه نوع رنگ خاکستری و نقره‌ای نیز به آپشن‌های سفارشی کلاس E اضافه شده است.

 Mercedes Benz E Class

در فضای داخلی کلاس E جدید، دو نمایشگر ۱۲/۳ وجود دارند که مجموعا حدود ۶۰ سانتی‌متر را برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان پوشش می‌دهند و صفحه‌ی لمسی هم به کنسول میانی اضافه شده است. امکانات ایمنی خودرو نیز، بیشتر از مدل ۲۰۱۹ هستند و در مدل ۲۰۲۱ کلاس E، کروزکنترل انطباقی با قابلیت کاهش و افزایش هوشمند سرعت، ایست و حرکت خودکار، فرمان حساس به سرعت با سیستم کمکی و حسگر دست‌های راننده، ترمز خودکار، هشدار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و دید عریض وجود خواهد داشت.

 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class
 Mercedes Benz E Class

مرسدس بنز کلاس E جدید با کد E350 به پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی و توربوشارژ دولیتری مجهز است که ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه‌ی E450 به‌جای موتور V6، از موتور توربوشارژ ۶ سیلندر خطی با حجم سه لیتر بهره می‌برد که ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس E53 AMG هم از پیشرانه‌ی مشابه E450 نیرو خواهد گرفت؛ اما قدرتش ۴۲۹ اسب‌بخار و گشتاورش ۵۲۰ نیوتن‌متر خواهد بود.

 Mercedes Benz E Class

مهم‌ترین مدل در میان انواع خودروهای کلاس E، مدل پلاگین هیبرید خواهد بود که اولین‌بار به این گروه اضافه می‌شود. مرسدس بنز E350e از ترکیب پیشرانه بنزینی دولیتری با یک موتور برقی ۹۰ کیلوواتی، ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. شعاع حرکتی این خودرو با تکیه بر باتری‌ها نامشخص است؛ اما می‌تواند بی‌نیاز از پیشرانه‌ی بنزینی، ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را از موتور برقی خود تأمین کند.

مرسدس بنز کلاس E آل ترین واگن

اوایل پاییز ۲۰۱۷، مدیران مرسدس بنز نسخه‌ی آل‌ترین واگن کلاس E را رونمایی کردند؛ ولی این خودرو با‌توجه‌به فروش انواع مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور در سبد مرسدس بنز، به بازار آمریکا و بسیاری دیگر کشورهای دنیا صادر نشد.

 Mercedes Benz E Class
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain

مدل جدید از مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد تا علاوه‌بر اروپا، به بازار دیگر کشورها ازجمله آمریکا وارد شود. این خودرو از بدنه‌ی E کلاس استیت استفاده می‌کند؛ اما فنربندی متفاوتی دارد تا ضمن بهره‌مندی از ارتفاع بیشتر، تجهیزات ویژه‌ی رانندگی در مسیرهای خارج جاده را داشته باشد. برای مثال، سیستم تعلیق بادی قابل‌تنظیم مرسدس بنز (Air Body Control) که پیش‌از‌این فقط در شاسی‌بلندهایی مثل GLE و GLS وجود داشت، روی کلاس E آل‌ترین هم نصب خواهد شد. این خودرو همچنین از رینگ‌های ۱۹ در مدل استاندارد و ۲۰ اینچ در نسخه‌های ویژه استفاده خواهد کرد.

مرسدس بنز کلاس E آل‌ترین با پیشرانه‌ی سه‌لیتری توربوشارژ مشابه E450 و E53 سدان تولید می‌شود که در مدل قوی‌تر، ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو مشابه دیگر مدل‌های خانواده E کلاس، به جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار مجهز خواهد بود؛ اما سیستم چهارچرخ محرک را به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها خواهد داشت.

قیمت نهایی مرسدس آل‌ترین ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده است. ناگفته نماند مدل قبلی این خودرو در آلمان حدودا ۵۸ هزار یورو (۶۴ هزار دلار) فروخته می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات