خودروی برقی و مفهومی رنو مورفوز رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
رنو مورفوز یک خودروی برقی و مفهومی ماژولار است که طول بدنه و فضای داخلی آن براساس رانندگی شهری یا مسافرتی تغییر می‌کند.
تبلیغات

پس از لغو نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰، خودروسازهایی که برای شرکت در یکی از بزرگ‌ترین گرهمایی‌های صنعت آماده شده بودند، حالا به‌صورت اینترنتی محصولاتشان را معرفی می‌کنند. رنو هم مثل بسیاری از برندهای دیگر در صنایع مختلف، محصولات جدیدش را در حاشیه شیوع ویروس کرونا، بدون مراسم حضوری باشکوه و از طریق اینترنت به‌نمایش می‌گذارد.

خودروی مفهومی جدید رنو، مورفوز (Morphoz) نام دارد و ترکیبی از شاسی‌بلند، سدان و کوپه‌ی چهاردر است. مورفوز براساس پلتفرم ماژولار CMF-EV رنو با چشم‌انداز تولید در سال ۲۰۲۷ ساخته شده است و در تنظیمات مختلف، ظرفیت پیمایش، قدرت و باتری‌های متنوع دارد. رنو مورفوز می‌تواند ابعادش را تغییر دهد؛ به‌طور کلی، بدنه، کابین و ظرفیت پیمایش این خودروی مفهومی در دو حالت شهری و مسافرتی تغییر پیدا می‌کند. بخش جلویی بدنه می‌تواند کوتاه‌تر و بلندتر شود و در کابین هم پیکربندی صندلی‌ها و فضای نشستن تغییر می‌کند. تغییر طول این خودرو از ۴۴۰۰ میلی‌متر تا ۴۸۰۰ میلی‌متر است. تمام مواد استفاده شده در ساخت کابین، بازیافتی است.

Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz
Renault Morphoz

رنو موفوز به فناوری خودران سطح سه نیز مجهز است. در سطح سوم خودران، راننده می‌تواند در برخی جاده‌ها فرمان را رها کند؛ اما پس از چند ثانیه باید دوباره کنترل خودرو را به‌دست بگیرد. ظرفیت پیمایش رنو مورفوز براساس تنظیمات شهری و مسافرتی با بسته‌ی باتری‌ متفاوت، بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودروی مفهومی با کاربری شخصی و اشتراکی طراحی شده است و هدف رنو در آینده و بازار مدل‌های برقی را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات