تولید شورولت ایمپالا متوقف شد

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شورولت پس از ۶۲ سال قصد دارد تا تولید مدل ایمپالا را متوقف کند. خط تولید این مدل با خودروهای برقی مثل هامر جدید، جایگزین می‌شود.
تبلیغات

در ۲۷ فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ شورولت تصمیم به توقف تولید یکی از محصولات معروف خود یعنی مدل ایمپالا گرفت. نام ایمپالا نخستین بار در سال ۱۹۵۸ متولد شد و ایمپالا یک تیپ از بل‌ایر (Bel Air) وارد خط تولید شد. اما ایمپالا خیلی زود تبدیل به یک مدل مستقل شد و تا سال ۱۹۸۵ روی خط تولید شورولت قرار داشت. تولید دوباره‌ی ایمپالا در دهه ۱۹۹۰ با رونمایی از خودروی اسپرت ایمپالا SS دوباره از سر گرفته شد و سپس این خودرو برای بار سوم در دهه ۲۰۰۰ تولید شد که تا به امروز ادامه پیدا کرد. 

chevrolet impala

به‌گفته‌ی استیو میجرز مدیر بخش بازاریابی شورولت:

همینطور که ایمپالا در طول حیات خود تکامل پیدا می‌کرد، بازار تغییر کرد و تقاضا برای خودروهای سدان هر روز کاهش پیدا کرد و ما به تقاضای مشتریان پاسخ می‌دهیم. 

شورولت ایمپالا در دیترویت به تولید می‌شد. جنرال موتورز سرمایه‌گذاری ۲/۲ میلیارد دلاری روی این کارخانه انجام داده است تا خودروهای الکتریکی در آینده تولید کند. جی‌ام‌سی هامر جدید یکی از مدل‌هایی است که در این کارخانه تولید خواهند شد. تاکسی بدون راننده‌ی Cruise Origin نیز از دیگر خودروهایی است که قرار است در این کارخانه تولید شوند. اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ بود که شایعاتی مبنی بر توقف تولید شورولت ایمپالا منتشر شدند. 

در آخرین سال تولید شورولت ایمپالا جنرال موتورز تولید مدل پایه‌ی این خودرو را که LS نام داشت متوقف کرد و همین باعث افزایش قیمت پایه‌ی این خودرو به میزان ۳۶۰۰ دلار شد. این تصمیم به بهبود فروش این خودرو کمکی نکرد و فروش ایمپالا در سال ۲۰۱۹ با ۲۰/۵ درصد کاهش به ۴۴ هزار و ۹۷۴ دستگاه رسید. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای معرفی خودرویی با نام ایمپالا در جنرال موتورز وجود ندارد. با این وجود اینکه این نام قبلا نیز دو بار احیا شده است شاید در آینده شاهد تولد دوباره‌ی ایمپالا باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات