جگوار لندرور پلتفرم مفهومی خودران وکتور را رونمایی کرد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
جگوار لندرور پلتفرم مفهومی خودران انعطاف‌پذیر و چندمنظوره‌ی وکتور را رونمایی کرد که چشم‌انداز این شرکت برای خودروسازی آینده را نشان می‌دهد.
تبلیغات

جگوار لندرور پلتفرم جدیدی برای خودروهای الکتریکی خودران آینده رونمایی کرد. پروژه‌ی وکتور (Project Vector) بخشی از طرح Destination Zero خودروساز بریتانیایی برای آینده‌ای پاک‌تر و ایمن‌تر است. پروژه‌ی یادشده می‌تواند پایه و اساس تعدادی از خودروهای آینده و به‌عنوان پلتفرمی انعطاف‌پذیر و چندمنظوره با قابلیت آمادگی برای بهره‌گیری از فناوری خودران باشد.

جگوار لندرور روندهای شکل‌گیری جوامع مدرن را درک می‌کند. پروژه‌ی وکتور جگوار لندرور را به‌عنوان رهبری درزمینه‌ی نوآوری جوامع ایمن‌تر و سالم‌تر و محیط‌زیست پاک‌تر معرفی می‌کند. ازطریق این پروژه، با چهره‌های برجسته‌ی دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم و زنجیره‌ی تأمین و خدمات دیجیتال را به‌منظور ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقل یکپارچه و متصل و ساختارهای اساسی را برای طرح Destination Zero فراهم می‌آوریم. پروژه‌ی وکتور دقیقا جهشی شجاع و خلاقانه است که برای انجام مأموریتمان لازم به‌شمار می‌رود.

پلتفرم جگوار لندرور که در مرکز ملی نوآوری خودرو بریتانیا ساخته شده است، چهار متر طول دارد و تمام اجزای باتری و سیستم محرکه‌اش در کف مسطح بسته‌بندی شده و به تطبیق‌پذیری آن کمک کرده است و فضای کابین زیادی فراهم می‌کند که باعث می‌شود در انواع پیکربندی‌های مختلف به‌کار برده شود.

Jaguar Land Rover autonomous electric car / جگوار لندرور
Jaguar Land Rover autonomous electric car / جگوار لندرور
Jaguar Land Rover autonomous electric car / جگوار لندرور
Jaguar Land Rover autonomous electric car / جگوار لندرور
Jaguar Land Rover autonomous electric car / جگوار لندرور

دکتر تیم لورتون، مدیر پروژه‌ی وکتور، دراین‌زمینه می‌گوید:

تمایل به شهرنشینی و دیجیتال‌سازی سیستم‌های حمل‌ونقل متصل شهری را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. وسایل نقلیه‌ی مشترک و خصوصی فضاهایی با شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین، می‌توانید همیشه و همه‌جا و به‌صورت خودمختار سفر کنید. این کار پیچیده‌ای است که به بهترین وجه با همکاری شرکا در صنعت خودروها و زیرساخت‌ها و دنیای دیجیتال به‌دست می‌آید. با فناوری و قدرت مهندسی جگوار لندرور، می‌توانیم فرصتی بی‌نظیر برای مبتکران به‌منظور توسعه‌ی خدمات حمل‌ونقل شهری بسیار کارآمد و یکپارچه در زندگی روزمره فراهم کنیم. سفرهای آینده‌ی شهری ترکیبی از وسایل نقلیه‌ی شخصی و مشترک و دسترسی به خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و حمل‌ونقل عمومی خواهد بود. چشم‌انداز ما این خودرو را به‌عنوان بخشی انعطاف‌پذیر از شبکه‌ی حمل‌ونقل شهری نشان می‌دهد که می‌تواند برای اهداف مختلف استفاده شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات