فولکس واگن و دایملر شرایط استخراج لیتیوم در شیلی را بررسی می‌کنند

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن و دایملر پژوهش جدیدی در شیلی آغاز کرده‌اند تا با هدف پایایی استخراج لیتیوم در نمک‌زار آتاکاما، منابع منطقه و وضعیت اکوسیستم را بررسی کنند.
تبلیغات

فولکس واگن و دایملر، خودروسازان بزرگ آلمان، سرمایه‌گذاری هنگفتی روی خودروهای برقی و حمل‌ونقل پاک در آینده کرده‌اند. یکی از بخش‌های مهم هر خودرو برقی، بسته‌ی باتری است که معمولا از نوع لیتیوم‌یونی استفاده می‌شود. گسترش بازار خودروهای برقی افزایش تقاضا برای منابع مختلف تولید باتری را در پی دارد و همین امر باعث نگرانی گروه‌های محافظ محیط‌زیست می‌شود.

براساس گزارش رویترز، مقام‌های فولکس واگن و دایملر پژوهش‌های جدیدی آغاز کرده‌اند تا اثرهای سازوکار معدن لیتیوم بر محیط‌زیست را ارزیابی کنند و به‌دنبال پایایی استخراج منابع هستند. پژوهش خودروسازان بزرگ آلمانی در بخشی از بیابان آتاکاما انجام می‌شود که در مرزهای شیلی قرار دارد. نمک‌زار این منطقه بزرگ‌ترین منبع لیتیوم در آمریکای‌جنوبی و «مثلث لیتیوم» است. روش‌های استخراج لیتیوم در این منطقه متفاوت و تأثیر منفی و بلندمدت بر اکوسیستم باعث نگرانی سازمان‌ها و گروه‌های طرفدار محیط‌زیست شده است.

استخراج لیتیوم در استرالیا ازطریق معادن سنگ انجام می‌شود؛ اما در شیلی، منابع موردنیاز از آب‌گیرهای شور و زیر سطح زمین آتاکاما به‌دست می‌آید. فولکس واگن و دایملر دومین شرکت‌های خودروسازی هستند که پس از بی‌ام‌و، پژوهش درباره‌ی پایایی استخراج لیتیوم را آغاز می‌کنند. به‌نظر می‌رسد با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و نگرانی گروه‌های طرفدار محیط‌زیست، خودروسازان آلمانی به‌دنبال منابع مطمئن و مدیریت‌شده برای تأمین موارد اولیه‌ی باتری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات