تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون جای خالی کراس‌اور تویوتا هایلندر نسخه‌ی اسپرت XSE در سبد محصولات این شرکت خالی بود، اما از پاییز امسال مدل ۲۰۲۱ این کراس‌اور عضو جدیدی خواهد داشت.
تبلیغات

سال گذشته تویوتا از مدل کاملا بهبود یافته‌ی هایلندر رونمایی کرد. این کراس‌اور جدید با سه ردیف صندلی و ظاهری جدید به بازار جهانی راه یافت، اما برخلاف مدل‌های دیگر تویوتا جای نسخه‌ی اسپرت XSE در این خانواده خالی بود. حالا پس از گذشت حدود یک سال تویوتا قصد دارد نسخه‌ی اسپرت XSE هایلندر را برای مدل سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. این خودرو به‌طور رسمی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی خواهد شد.

باتوجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، نسخه‌ی XSE هایلندر جا پای کمری XSE گذاشته است. ظاهر این خودرو به‌طور کامل با مدل استاندارد متفاوت است. جلو پنجره‌ی بازطراحی شده به‌همراه ورودی هوای بزرگتر سبب شده نمای جلوی هایلندر خشن و اسپرت به‌نظر برسد. اسپویلر، شیشه‌های دودی، آینه بغل‌های مشکی، ریل سقف سیاه رنگ، رکاب‌های با ارتفاع کمتر، سپر عقب با طراحی جدید، اگزوزهای کروم دوگانه و رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد با رنگ‌آمیزی مشکی از دیگر تغییرات ظاهری نسخه‌ی XSE هایلندر ۲۰۲۱ است.

تغییرات ظاهری تنها به خارج از خودرو محدود نمی‌شود و تویوتا فضای داخلی هایلندر XSE را نیز دست‌خوش تغییراتی کرده است. تزیینات فیبر کربن روی داشبورد، نورپردازی داخلی و تزیینات سیاه رنگ صندلی‌ها از عمده‌ترین تغییرات کابین هایلندر XSE است. خریداران می‌توانند به‌صورت سفارشی از تزیینات قرمز و مشکی در روکش چرم صندلی‌ها و یک سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی با ۱۱ بلندگو بهره‌مند شوند.

تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱

360p/720p

علاوه بر تغییرات ظاهری، هایلندر XSE تغییرات فنی نیز داشته است. کمک فنرهای اسپرت‌تر و سفت‌تر، میل موج‌گیر عقب سفت‌تر و اعمال تغییرات روی فرمان برقی برای القای حس اسپرت‌تر و واکنش‌های بهتر از مهم‌ترین تغییرات فنی در این خودرو است. باتوجه به این موارد می‌ةوان انتظار داشت که وزن نسخه‌ی XSE نسبت به نمونه‌های دیگر اندکی بالاتر است، اما با این وجود تویوتا سیستم پیشرانه و انتقال قدرت هایلندر XSE را تغییر نداده است.

نسخه‌ی XSE همانند سایر نسخه‌های هایلندر از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۶ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این پیشرانه در کنار یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار وظیفه‌ی به حرکت درآوردن این کراس‌اور اسپرت را برعهده دارد. هایلندر XSE در نسخه‌های مختلف محور جلو محرک و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. نسخه‌ی تمام چرخ محرک تنها در تیپ‌های لیمیتد و پلاتینیوم قابل سفارش است که در آن یک دیفرانسیل تعبیه شده می‌تواند ۵۰ درصد از گشتاور خودرو را به محور عقب انتقال داده و باتوجه به شرایط رانندگی با نسبتی خاص میان چرخ‌های عقب تقسیم کند.

اگرچه هنوز قیمت نهایی این خودرو به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما براساس اعلام تویوتا این نسخه میان نسخه‌های XLE و لیمیتد قرار می‌گیرد. با این اوصاف می‌توان بازه‌ی قیمتی ۴۰ تا ۴۵ هزار دلاری برای این خودرو متصور بود. تویوتا امیدوار است از پاییز امسال که این خودرو به بازار عرضه می‌شود، ۱۲ درصد از خریداران هایلندر، نسخه‌ی XSE را انتخاب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات