فلینو cB7R؛ اولین سوپراسپرت کانادا خواهد بود

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی فلینو به‌زودی اولین محصول خود را با نام cB7R همراه پیشرانه ۷۰۰ اسب‌بخار رونمایی می‌کند. ساخت این محصول بیش از ۷ سال طول کشیده است.
تبلیغات

دفتر اصلی شرکت فلینو، در مونترال کانادا است. این مجموعه توسط آنتونیو بست (Antoine Bessette) راننده حرفه‌ای اهل کانادا در سال ۲۰۰۸ بنیان نهاده شد. طراحی اولین محصول شرکت فلینو با نام cB7 نیز توسط آنتونیو بست به پایان رسید؛ اما معرفی محصول نهایی هنوز انجام نشده است. این خودرو احتمالا در ولنتاین ۲۰۲۰ مصادف با ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ رونمایی خواهد شد.

alfino cB7

فلینو cB7R قرار است با پیشرانه‌ی V8 عرضه شود تا قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان کمتر از ۳ ثانیه داشته باشد. نسخه‌ اولیه از cB7 که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی ۵۲۵ اسب‌بخار با حجم ۶.۲ لیتری V8 بود. با این شرایط، احتمالا فلینو سراغ موتور ساخت دوج رفته که از نوع همی ۶/۲ لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر است. چنین پیشرانه‌ای روی دوج چارجر SRT هل‌کت وجود دارد و ۷۱۷ اسب‌بخار قدرت با ۸۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

alfino cB7

هدف از ساخت cB7R، ارائه‌ی یک سوپراسپرت قدرتمند مناسب رانندگی در پیست و جاده‌های عمومی است. به همین دلیل، بخش اصلی بدنه و کابین و صندلی‌ها، از قطعات فیبرکربن ساخته خواهد شد. این خودروی ۲ نفره، از کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای (دارای ۶ قسمت مستقل که در میانه‌های بدن هر سرنشین متصل می‌شوند) و صندلی‌های اسپرت با پهنای قابل‌توجه برای احاطه‌ی بالاتنه‌ی سرنشینان استفاده می‌کند تا حس یک محصول اسپرت و مسابقه‌ای را تداعی کند.

alfino cB7

مسلما خرید یک سوپراسپرت قدرتمند مثل cB7R نیازمند پرداخت مبالغی فراتر از خودروهای خانوادگی است. نخستین محصول فلینو با آستانه قیمتی در حدود ۲۷۲ هزار دلار فروخته خواهد شد و تیراژ تولید محدود به ۱۰ دستگاه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات