الپین A110 SportsX رونمایی شد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فرانسوی الپین از مدل اسپرت و مفهومی A110 SportsX رونمایی کرد. ارتفاع این خودرو افزایش پیدا کرده و بدنه‌ی پهن‌تری در مقایسه با مدل A110 دارد.
تبلیغات

اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ بود که شایعه‌ای مبنی بر تولید یک خودروی شاسی‌بلند توسط الپین منتشر شد. درحالی‌که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند این خودرو رقیبی برای پورشه ماکان باشد، حالا مشخص شده که چنین چیزی درست نیست و الپین خودرویی کاملا متفاوت را رونمایی کرده است. خودروی جدید الپین A110 SportX نام دارد و توسط بخش طراحی و مهندسی این شرکت برای نمایش در فستیوال بین‌المللی اتومبیل (FAI) در پاریس ساخته شده است. در طراحی این مدل مفهومی از خودروی الپین A110 الهام گرفته شده که در سال ۱۹۷۳ و در رالی مونت کارلو توانست به قهرمانی برسد.

Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX
Alpine A110 SportSX

محصول جدید الپین هر آنچه از رقیب فرانسوی پورشه کیمن انتظار دارید را با خود به‌همراه دارد که باید به آن‌ها تجهیزات خودروهای شاسی‌بلند و حتی چوب‌های اسکی روی سقف را نیز اضافه کرد. سیستم تعلیق این خودرو بهینه‌سازی شده تا ارتفاع خودرو ۶۰ میلی‌متر افزایش پیدا کند. در بخش بدنه نیز گلگیرهای جدید برای A110 SportX طراحی شده‌اند که پهنای بیشتری دارند و عرض خودرو را به میزان قابل‌توجه ۸۰ میلی‌متر افزایش داده‌اند. این گلگیرها ظاهر الپین را بسیار عضلانی نشان می‌دهند.

مدل مفهومی A110 SportsX براساس نسخه A110 Pure شکل گرفته‌ است و تنها ۱۰۹۸ کیلوگرم وزن دارد. به‌جز سیستم تعلیق تغییریافته، تفاوت فنی دیگری بین مدل کوپه و مدل مفهومی شاسی‌بلند الپین وجود ندارد. 

الپین A110 SportX حتی خودرویی دو دیفرانسیل هم نیست و نیروی موتور آن تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. همانند سایر خودروهای اسپرت الپین، مدل A110 SportX نیز به جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچ ساخت شرکت Getrag مجهز است. نیروی مورد نیاز این خودرو توسط پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربوشارژ تأمین می‌شود که ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر قدرت دارد. اطلاعاتی در مورد عملکرد فنی این مدل در دست نیست ولی نسخه Pure می‌تواند در ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات