بنتلی کنتیننتال GT مخصوص مسابقات یخی رونمایی شد

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ای تقویت‌شده از بنتلی کنتیننتال GT برای رقابت در پیست‌های برفی اتریش ساخته شده است. این محصول، قابلیت‌هایی عالی برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده دارد.
تبلیغات

مدل استاندارد بنتلی کنتیننتال GT، یک خودروی لوکس ۲در با امکانات رفاهی کم‌نظیر است که البته برای رقابت در مسابقات سرعت، استفاده نمی‌شود. خریداران این محصول، رانندگی آرام در اتوبان را به حضور در پیست ترجیح می‌دهند. شاید به همین دلیل، بنتلی تصمیم گرفته است تا توانایی‌های کمتر شناخته شده‌ی کوپه‌ی لوکس خود را با نسخه‌ای ویژه مسیرهای برفی، نمایش دهد.

Bentley Continental GT Ice Racing

دومین دوره از رقابت‌های جایزه بزرگ مسابقه در یخ (GP Ice Race) به‌زودی در اتریش شروع خواهد شد. این رویداد، میزبان خودروهایی تیونینگ شده برای رانندگی در پیست لغزنده خواهد بود و البته، فرصتی برای تک‌نمونه‌ی بنتلی کنتیننتال GT فراهم خواهد کرد.

Bentley Continental GT Ice Racing

محصول جدید بنتلی که فقط یک دستگاه از آن وجود دارد، با رنگ آبی روشن و طرحی سیاه از کوهستان‌های پایکزپیک ساخته شده است. با این ترکیب، چرخ‌های جلو و عقب با رنگ‌های متفاوت ارائه می‌شوند. روی سقف، ریل باربند مناسب حمل تجهیزات اسکی با ردیفی از نورافکن‌های LED وجود دارد. این خودرو با تایرهای اسکورپیون ساخت پیرلی که مخصوص رانندگی در مسیرهای برفی و شنی است، نسبت به مدل استاندارد فرمان‌پذیری بهتری در مسیرهای یخی اتریش خواهد داشت.

Bentley Continental GT Ice Racing

پیشرانه‌ی نصب شده در نسخه‌ی یخی بنتلی کنتیننتال GT، تفاوتی با مدل اصلی ندارد. همچنان موتور ۶ لیتری W12 مجهز به توئین توربوشارژ با قدرت ۶۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر استفاده شده است. باتوجه به توانایی فنی مدل استاندارد که سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت دارد، نسخه‌ی یخی هم با کمبود قدرت و گشتاور مواجه نخواهد شد. تنها تفاوت فنی این محصول جدید با نمونه‌ی اصلی، مربوط به اگزوزهای تعویض‌شده با مدل ساخت آکراپوویچ است که صدای جذاب‌تری فراهم می‌کند. سطح بدنه، ۱۵ میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد، بالاتر است و داخل کابین هم، میله‌های محافظ نصب شده‌اند. صندلی‌های مسابقه‌ای با کمربندایمنی دوطرفه و سیستم اطفاء حریق هم به کنتینتال GT اضافه شده است.

Bentley Continental GT Ice Racing

کتی مونینگز، راننده‌ی ۲۲ ساله که سابقه‌ی حضور در مسابقات رالی اروپا دارد، پشت فرمان نسخه‌ی یخی از بنتلی کنتیننتال GT، خواهد نشست. رقابت در اتریش، روی مسیری ۶۰۰ متری پوشیده از برف با ۲ مسابقه انجام خواهد شد. در دور اول، مسابقه‌ای عادی بین خودروها برگزار می‌شود و در دور دوم، یک اسکی‌باز با خودرو روی پیست کشیده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات