ثبت رکورد سرعت ۴۰۶ کیلومتربرساعت با دوج وایپر

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدلی سفارشی از دوج وایپر با قدرت ۱۴۰۰ اسب‌بخار توانسته به حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند. این دوج وایپر ارتقا یافته برای تردد در خیابان نیز هیچ مشکلی ندارد.
تبلیغات

تا به حال خودروهای زیادی دیده‌ایم که رکورد سرعت را شکسته‌اند اما دوج وایپر که در تصاویر می‌بینید یک خودروی استثنایی محسوب می‌شود که مانند آن قبلا دیده نشده است. این دوج وایپر مدل ۲۰۰۶ توانسته به رکورد سرعت ۴۰۶ کیلومتربرساعت دست پیدا کند که سریع‌ترین سرعت ثبت شده برای دوج وایپر تاکنون است. نکته‌ی جالب این سوپر اسپرت با پیشرانه V10 در اینجا است که این خودرو هیچ مشکلی برای تردد در خیابان نیز ندارد. 

1400 HP Dodge Viper

همان‌طور که حدس زده‌اید، این وایپر رکورد شکن یک خودروی عادی و استاندارد نیست. گرچه جزییات تغییرات انجام شده روی پیشرانه‌ی این خودرو منتشر نشده ولی قدرت آن تا ۱۴۰۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. برای بیرون کشیدن این حجم از قدرت، تیونر دو عدد توربوشارژر روی این خودرو نصب کرده است. 

این خودرو برای آزمایش کردن قطعات موتور و تایرهای به پیست برده شده بود و باتوجه به نصب شدن یک چتر ترمزگیری در عقب خودرو می‌توان حدس زد که تیم تست انتظار دستیابی به سرعت‌های بالا را داشته است. 

1400 HP Dodge Viper

دوج وایپر در زمان بسیار کمی توانست به حداکثر سرعت خود دست پیدا کند. این خودرو برای افزایش سرعت از ۱۶۰ کیلومتربرساعت تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت تنها به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد و به‌راحتی توانست از مرز ۴۰۰ کیلومتربرساعت نیز عبور کند و در نهایت حداکثر سرعت ۴۰۶ کیلومتربرساعت برای آن به ثبت رسید. 

1400 HP Dodge Viper

به‌گفته‌ی مسئولان پیست Johnny Bohmer Proving Ground برای ثبت داده‌های مربوط به این رکوردگیری از دستگاه‌های گارمین و ریس‌لاجیک استفاده شده است. این دستگاه‌ها درون خودرو برای ثبت رکورد نصب شده بودند. داده‌های مربوط به این رکوردگیری هم توسط گروه IMRA ثبت شده که مورد تأیید نهادهای دیگری مانند گینس نیز هستند و این یعنی رکورد دوج وایپر ۱۴۰۰ اسب بخاری کاملا رسمیت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات