شارژ بی‌سیم بی ام و؛ برترین فناوری خودرو پاک سال

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شارژ بی‌سیم بی‌ام‌و که به‌صورت آزمایشی در مدل 530e نصب شده است، جایزه‌ی برترین فناوری خودرو پاک سال را از نشریه‌ی Green Car Journal دریافت کرد.
تبلیغات

نشریه‌ی Green Car Journal از سال ۱۹۹۲ در آمریکا منتشر می‌شود و مطالبی متنوع با تمرکز بر خودروهای پاک و دوستدار محیط‌زیست منتشر می‌کند. این نشریه جایزه‌ی برترین فناوری خودرو پاک سال را به بی‌ام‌و و برنامه‌ی آزمایشی شارژ بی‌سیم آن اهدا کرده است.

برنامه‌ی آزمایشی شارژ بی‌سیم خودروهای بی‌ام‌و برای دریافت بازخورد و کمک به توسعه‌ی نهایی فناوری شارژ القایی اجرا می‌شود. در این برنامه، مشتریان بی‌ام‌و از شارژر بی‌سیم این شرکت در مدل 530e پلاگین هیبرید استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، این خودروساز آلمانی استفاده‌ی آزمایشی از شارژ بی‌سیم را ابتدا از آلمان آغاز کرد و مدتی بعد، این برنامه به آمریکا و کالیفرنیا هم رسید. متقاضیان باید سدان 530e بی‌ام‌و را به‌صورت لیزینگ ۳۶ ماهه بخرند و در این مدت، تنها از شارژر بی‌سیم خانگی استفاده کنند.

BMW Inductive Charging

فناوری شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و از دو بخش تشکیل شده است: صفحه‌ی شارژ سیار (GroundPad) و قطعه‌ای نصب‌شده به کف خودرو (CarPad). بین این دو بخش حدود ۷/۶ سانتی‌متر فاصله وجود دارد و ازطریق میدان مغناطیسی، شارژ بی‌سیم انجام می‌شود. فناوری شارژ بی‌سیم ۳۲ کیلوواتی بی‌ام‌و علاوه‌بر ایمن‌تربودن در انتقال انرژی، حداکثر ۸۵ درصد کارایی بیشتری دارد. سدان 530e بی‌ام‌و با استفاده از این فناوری و باتری‌های ولتاژبالا، در زمانی حدود سه‌ونیم ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات