کاهش ۵۰ درصدی درآمد دایملر در سال ۲۰۱۹

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی دایملر آلمان در سال ۲۰۱۹ با کاهش فروش ۵۰ درصدی محصولاتش روبه‌رو شد. هزینه‌های بازسازی زیرساخت‌ها در خط‌تولید ون و خدمات اشتراک سواری، از دلایل اصلی کاهش درآمد دایملر گزارش شده است.
تبلیغات

گروه خودروسازی دایملر که برندهای مرسدس‌بنز و مرسدس AMG و اسمارت را در زیرمجموعه‌ دارد، در سال ۲۰۱۹، بازار فروش رضایت‌بخشی تجربه نکرده است. در گزارش اولیه‌ی عملکرد شرکت در سال گذشته‌ی میلادی، کاهش ۵۰ درصدی درآمدها دیده می‌شود که با جریمه‌های جدید ناشی از رسوایی فولکس‌واگن، دایملر با مشکلات بیشتری هم روبه‌رو خواهد شد.

درآمد دایملر در سال ۲۰۱۹ با احتساب سود قبل از بهره و مالیات ۵/۶ میلیارد یورو (حدود ۶/۲ میلیارد دلار) گزارش شده است؛ درحالی‌که درآمد این شرکت بزرگ آلمانی در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱/۱ میلیارد یورو (حدود ۱۲/۳ میلیارد دلار) بود. علاوه‌بر‌این، دایملر با اتهام و جریمه‌ی ۱/۵ میلیارد یورویی (حدود ۱/۷ میلیارد دلار) در پرونده‌ی رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌واگن هم درگیر است.

Daimler / دایملر

گزارش کامل عملکرد مالی دایملر در سال ۲۰۱۹ تا دو هفته‌ی دیگر منتشر می‌شود؛ اما از دلایل مهمی که در کاهش ۵۰ درصدی درآمدها ذکر شده است، می‌توان به هزینه‌های مربوط به بازسازی زیرساخت‌ها در خط تولید ون (در آمریکا) و واحدهای خدمات نوین حمل‌ونقل و اشتراک سواری اشاره کرد. نوسازی خط‌تولید ون‌های دایملر حدود ۳۰۰ میلیون یورو (تقریبا ۳۳۳ میلیون دلار) هزینه داشته است و به‌دلیل مشکلات در خط‌تولید، فروش ون‌های دایملر در سال ۲۰۱۹، ۱۵/۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که در سال ۲۰۱۸، ون‌های این برند آلمانی ۲/۳ درصد افزایش فروش را تجربه کرده بودند.

mercedes benz volvo daimler / مرسدس بنز دایملر ولوو

اواخر سال ۲۰۱۹، دایملر به خدمات اشتراک سواری در آمریکای‌شمالی پایان داد. بازسازی زیرساخت‌های سرویس Your Now دایملر حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این شرکت در سال ۲۰۱۹ هزینه دربر داشت. مدیران ارشد دایملر تأیید کرده‌اند در گزارش اولیه‌ی درآمدهای سال ۲۰۱۹، جریمه‌ی احتمالی ۱/۵ میلیون یورویی در نظر گرفته نشده است. خودروسازان آلمانی درکنار پیش‌گامان تولیدکننده‌های محصولات دیزل از سال ۲۰۱۵ و پس از رسوایی فولکس‌واگن، زیر ذره‌بین قانون‌گذاران و مراجع قانونی بوده‌اند.

daimler VAN autonomous

دادستان‌های آلمانی میزان آلایندگی خودروهای دیزل دایملر را در خط‌تولید و دفترمرکزی این شرکت در اشتوتگارت بررسی می‌کنند. دو سازمان آمریکایی EPA و CARB نیز پس از تقلب فولکس‌واگن، توجه ویژه‌ای به دایملر و دیگر تولیدکنندگان خودروهای دیزلی می‌کنند. گفتنی است اوایل ژانویه‌ی ۲۰۲۰، دایملر با اتهام پنهان‌کاری استفاده از نرم‌افزار تقلب میزان آلایندگی و جریمه‌ی یک‌میلیون یورویی روبه‌رو شد؛ البته مقام‌های دایملر این اتهام را نپذیرفتند؛ اما تحقیقات هنوزهم ادامه دارد.

دایملر / Daimler

قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت درست زمانی اجرایی شده‌اند که خودروسازان درکنار کاهش فروش کلی، با افزایش هزینه‌های ناشی از توسعه‌ی فناوری‌های آینده، مثل محصولات برقی و خودران، هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ناگفته نماند در سال ۲۰۱۸، مرسدس‌بنز پرفروش‌ترین برند تولیدکننده‌ی خودروهای لوکس بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات