شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 به‌طور رسمی رونمایی شد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
جدیدترین عضو شاسی‌بلندهای لوکس دنیا، در کره جنوبی با برند جنسیس ساخته می‌شود. این محصول از زیرمجموعه‌ی هیوندای، برای رقابت با خودروهایی نظیر بی‌ام‌و X5 و لکسوس RX تولید خواهد شد.
تبلیغات

جنسیس برای هیوندای، مشابه لکسوس برای تویوتا است. غول خودروسازی کره تلاش می‌کند تا راهی به بازار محصولات لوکس دنیا و خصوصا امریکا باز کند. ضمن سرمایه‌گذاری سنگین بر توسعه‌ی مدل‌های ساخت جنسیس، هیوندای رقابت با برندهای لوکس آلمانی در کلاس بدنه‌های مختلف را هدف‌گذاری کرده است.

Genesis GV80

جنسیس GV80 ابتدا برای بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد تا بازخوردهای مشتری را پس از تولید انبوه دریافت کند. با این شرایط، ممکن است نسخه‌ی صادراتی GV80 تفاوت‌های با نمونه‌ی داخلی داشته باشد. این خودرو با ۲ یا ۳ ردیف صندلی عرضه خواهد شد، از نظر رنگ بدنه و کابین تنوع خوبی ارائه خواهد کرد و البته مواد بسیار مرغوب با کیفیت بهتر نسبت به رقبای هم‌قیمت آلمانی خواهد داشت.

genesis gv80

نمای بیرونی GV80 چندان متفاوت از مدل مفهومی ساخت ۲۰۱۷ به‌نظر نمی‌رسد. این محصول، جلوپنجره‌ای شبیه بنتلی بنتایگا دارد اما از نظر بدنه و کلاس قیمتی، نزدیک به مرسدس بنز GLE، آئودی Q7 و بی‌ام‌و X5 خواهد بود. مشابه خودروهای سواری جنسیس، GV80 هم جلوپنجره‌ی بزرگ ۵ ضلعی با پوشش مشبک خواهد داشت. چراغ‌های اصلی نیز باریک و مزین به ۲ ردیف LED هستند که ظاهر GV80 را متفاوت از دیگر شاسی‌بلندهای دنیا نشان می‌دهد. این سبک طراحی چند ماه پیش با رونمایی از سدان لوکس G90 نمایش داده شد و مورد تحسین قرار گرفت.

Genesis GV80

مهندسان هیوندای و جنسیس، تلاش زیادی برای هوشمندسازی GV80 و توسعه‌ی قابلیت‌های ارتباطی آن کرده‌اند. نمایشگر عریض ۱۴/۵ اینچ روی داشبورد در اختیار راننده و سرنشین کنار او خواهد بود. در کنسول میانی، علاوه‌بر جوی‌استیک و کلیدهای گردان، حسگری مخصوص وجود دارد تا راننده بتواند به‌واسطه‌ی حرکتی شبیه نوشتن روی کاغذ، شماره تلفن یا نام مقصد و فرامین مختلف را به سیستم هوشمند خودرو منتقل کند.

Genesis GV80

براساس اطلاعات منتشر شده، GV80 اولین شاسی‌بلند دنیا است که از فناوری حذف صداهای داخل کابین استفاده می‌کند. این سیستم پس از تحلیل صداهای ورودی از بیرون خودرو مثل صدای حاصل از حرکت تایرها روی جاده یا هوای عبوری از روی بدنه، امواجی فراصوت در فضای داخلی منتشر می‌کند تا اصوات مزاحم خنثی شوند. همچنین، فناوری جدیدی در GV80 وجود دارد که پس از بررسی کیفیت هوای ورودی به کابین، بعضی آلودگی‌های موجود را ازبین می‌برد. شاسی‌بلند جنسیس از نظر امکانات ایمنی، رانندگی هوشمند و تجهیزات جلوگیری از تصادف نیز مشابه رقبا در کلاس جهانی است.

Genesis GV80

فعلا تنها پیشرانه‌ی موجود برای GV80، یک نمونه‌ی توربودیزل ۳ لیتری با قدرت ۲۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۸۸ نیوتن۲متر است که مسلما برای نسخه‌ی صادراتی تغییر خواهد کرد. این محصول در شرایط عادی، بیشترین گشتاور را به چرخ‌های عقب می‌فرستد اما یک خودروی ۲ دیفرانسیل با حالت‌های مختلف رانندگی خواهد بود. احتمالا مدل پایه از جنسیس GV80 با پیشرانه‌ی بنزینی و توربوشارژ ۲/۵ لیتری وارد بازار جهانی خواهد شد تا قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار فراهم کند. همچنین، پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری V6 تنفس طبیعی هیوندای با قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار، گزینه‌ای منطقی برای GV80 خواهد بود تا این شاسی‌بلند لوکس را در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند.

جنسیس GV80 تا کمتر از یک سال آینده به کشورهای مختلف دنیا صادر خواهد شد. قیمت نهایی این محصول در نسخه‌های مختلف هنوز نامشخص است؛ اما می‌توان آستانه‌ی قیمت در حدود ۶۰ هزار دلار را برای اولین شاسی‌بلند لوکس ساخت کره جنوبی پیش‌بینی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات