فورد موستانگ کلاسیک بولیت با قیمت ۳/۴ میلیون دلار فروخته شد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
فورد موستانگ مدل ۱۹۶۸ سبز رنگ معروف که توسط استیو مک‌کویین در فیلم سینمایی بولیت استفاده شده بود، با قیمت ۳/۴ میلیون دلار فروخته شد. این مدل خاص، گران‌ترین فورد موستانگ تاریخ است.
تبلیغات

فورد موستانگ GT کلاسیک مدل ۱۹۶۸ که استیو مک‌کویین در فیلم بولیت (Bullitt) با آن هنرنمایی کرد، پس از چند دهه مالک جدیدی پیدا کرد و فروخته شد. مالک جدید موستانگ بولیت، ۳/۴ میلیون دلار پرداخت کرد تا خودرویی که هنوز به‌طور کامل بازسازی نشده است را تحویل بگیرد. علاوه بر این، با قیمت فروش ۳/۴ میلیون دلار، رکورد گران‌ترین فورد موستانگ تاریخ به‌نام بولیت کلاسیک ثبت شد.

Ford Mustang Bullitt 1968

پس از فیلم بولیت و گذشت چند دهه، باور بر این بود که موستانگ بولیت استیو مک‌کویین فراموش شده و در گوشه‌ی گاراژی افتاده باشد. اما در با تلاش‌های مقام‌های فورد و درست زمانی‌ که ۵۰ سال از تولید و پخش فیلم بولیت گذشته بود، موستانگ کلاسیک معروف پیدا شد. فورد در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ای ویژه از موستانگ جدید را با کد بولیت عرضه کرد و مدل اصلی فیلم را هم به‌نمایش گذاشت. در تمام این سال‌ها، موستانگ مک‌کویین نقش یک خودروی معمولی با استفاده‌ی روزمره را برای مالک و خانواده‌اش داشت.

Ford Mustang Bullitt 1968

پس از اینکه مک‌کویین در فیلم بولیت پشت فرمان موستانگ نشست، چندبار تلاش کرد که خودرو را از مالک اصلی‌اش بخرد؛ اما موستانگ خودرویی مهم در خانواده‌‌ی کنتاکی بود. شان کایرنان موستانگ GT را با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار خریده بود و تا سال ۱۹۸۱، بیش از ۷۴ هزار کیلومتر با پونی‌کار اصیل رانندگی کرد. موستانگ بولیت از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۸ بازنشسته بود، اما حالا با قیمتی بسیار بالا دراختیار مالک جدید قرار می‌گیرد.

Ford Mustang Bullitt 1968

قیمت تمام‌شده‌ی موستانگ GT مدل ۱۹۶۸ فیلم بولیت با هزینه‌های حراجی و خدمات کامل، ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار دلار است. مالک جدید اعلام نکرده که برای موستانگ قدیمی چه برنامه‌ای درنظر گرفته است؛ این مدل هنوز هم تیونینگ اختصاصی مک‌کویین را در کنار پیشرانه‌ی ۶/۴ لیتری V8 دارد. برای اینکه موستانگ در صحنه‌های تعقیب و گریز بولیت از دوج چارجر R/T 440 عقب نماند، مک‌کویین درخواست تیونینگ و ارتقای ویژه محصول فورد را کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات