جیلی چین برای خرید سهام استون مارتین مذاکره می‌کند

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
غول خودروسازی چین که امروزه در ترکیب سهام‌داران برندهای مختلف جهان حضور دارد، در حال رایزنی برای خرید بخشی از سهام استون مارتین است.
تبلیغات

دهه‌ی سوم قرن بیست‌ویکم، با اخباری دلسردکننده درباره‌ی تعدادی از خودروسازان اصیل انگلیسی آغاز شده است. برخلاف بنتلی و رولزرویس که با مدیریت شرکت‌های آلمانی رشد بسیار مناسبی در فروش را تجربه می‌‌کنند، جگوار و لندرور با کاهش تقاضا روبه‌رو هستند. این وضعیت زنگ‌خطر را برای استون مارتین نیز به‌صدا درآورده است؛ خصوصا زمانی‌که محصولات مک‌لارن با رشد در فروش، هرروز مشتریان جدیدی جذب می‌کنند.

براساس گزارش فاینانشیال‌تایمز، گروه خودروسازی جیلی چین به سرمایه‌گذاری در استون مارتین و تصاحب بخشی از سهام این برند ۱۰۷ ساله انگلیسی علاقه‌مند است. براساس آمار، کاهش ۵۰ درصدی در سودآوری سال ۲۰۱۹ استون مارتین دیده می‌شود و تقاضا برای محصولات این شرکت در اروپا نیز ناامیدکننده است. بحران مالی مدیران استون مارتین را مجبور کرد پروژه‌ی سدان برقی رپید E را متوقف کنند که البته اهمیت تبلیغاتی و تجاری بسیار زیادی داشت.

جیلی / Geely

جیلی با خودروسازان انگلیسی و مالکیت آن‌ها ناآشنا نیست؛ چراکه بخش اصلی سهام شرکت لوتوس، کارخانه‌ی سازنده‌ی تاکسی‌های برقی لندن، خودروسازی ولوو سوئد و ۱۰ درصد از کل سهام گروه دایملر (مالک مرسدس بنز) به جیلی تعلق دارد.

li shufu  لی شوفو جیلی GEELY

تا زمان نگارش این مطلب، هنوز مدیران شرکت‌های جیلی و استون مارتین جزئیات مذاکرات را تشریح نکرده‌اند. لی شوفو مهم‌ترین شخص حقیقی در ترکیب سهام‌داران جیلی است؛ درحالی‌که سرمایه‌داران انگلیسی و امریکایی مثل دیوید ریچاردز و  جان سیندرز مالکیت استون مارتین را دراختیار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات