اولین دستگاه تولیدی از دوج وایپر ACR 1:33 Edition حراج می‌شود

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین نمونه‌ی تولیدشده از خودرو کمیاب دوج وایپر ACR 1:33 Edition با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۶۰۰ اسب‌بخاری را شرکت حراجی برت‌جکسون به فروش می‌گذارد.
تبلیغات

دوج وایپر ACR 1:33 Edition به‌عنوان نمادی برای خداحافظی بود که چند سال بعد با نشان SRT عرضه شد. فقط ۳۳ نمونه از این مدل منحصربه‌فرد به نشانه‌ی احترام به رکورد ۱:۳۳.۹۱ ثبت‌شده در پیست لاگونا-سکا (Laguna Seca) در کالیفرنیا ساخته شد.

dodge viper acr 1:33

تزیینات بیرونی این خودرو با طرح‌هایی به رنگ مشکی و قرمز براق آراسته‌ و این نوار قرمزرنگ از روی کاپوت در جلو خودرو تا انتهای خودرو روی بال عقب کشیده شده است و حتی رینگ‌ها نیز به رنگ قرمز هستند. در زیر کاپوت نیز، شاهد استفاده از رنگ قرمز هستیم. در کابین نیز از پلاستیک و چرم باکیفیت مشکی با دوخت‌هایی به رنگ قرمز استفاده‌ شده است.

این نمونه منحصربه‌فرد و زیبا به پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی ۸/۴ لیتری ۱۰ سیلندر با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۹ نیوتن‌متر و جعبه‌دنده ۶ سرعته‌ی دستی مجهز شده است. قطعات آئرودینامیکی شامل باله‌ی بزرگ که در عقب خودرو نصب‌ شده، تقریبا ۴۵۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) را در سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند که ۱۰ برابر نسخه‌ی استاندارد وایپر SRT-۱۰ است. در سال ۲۰۱۱، یک دستگاه وایپر ACR درست همانند نسخه‌ای که شرکت حراجی برت‌جکسون قصد فروش آن را دارد، در پیست معروف نوربرگ‌رینگ رکورد ۷:۱۲.۱۳ دقیقه را ثبت کرد.

فروش نسخه‌ی شماره‌یک از این مدل منحصربه‌فرد که فقط ۳۳ دستگاه از آن تولید شده است، قطعا به ارزش آن خواهد افزود و قیمت سرسام‌آوری در حراجی ثبت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات