ارتباط خودرو و خانه هوشمند با فناوری رنو و اتودو

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری جدید رنو و اتودو به راننده اجازه می‌دهد پشت فرمان خودرو، برخی تنظیمات لوازم خانه‌ی هوشمند را تغییر دهد.
تبلیغات

رنو با همکاری شرکت فرانسوی اوتودو (Otodo) فناوری جدیدی طراحی کرده که بین خودرو و خانه هوشمند ارتباط ایجاد می‌کند. رنو این فناوری را خدماتی جدید برای راه پیدا‌کردن خودروهایش به زندگی دیجیتالی مصرف‌کننده تعریف می‌کند.

در سرویس رنو و اوتودو، راننده می‌تواند ازطریق سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو به خانه‌ی هوشمندش متصل شود. در این سیستم، دو حالت «خروج از خانه» و «ورود به خانه» تعبیه شده است. در حالت خروج از خانه، راننده می‌تواند زمانی‌که پشت فرمان خودرو است، دستور خاموش‌شدن چراغ‌ها یا کاهش درجه‌ی ترموستات را صادر کند و درواقع، خانه‌ی هوشمند را در حالت خواب قرار دهد. در حالت ورود به خانه، تمام تنظیمات قبلی به حالت روشن بازگرداننده می‌شود.

Renault & Otodo CES 2020

انتخاب بین دو حالت تنظیمات خانه هوشمند ازطریق نمایشگر مرکزی در داشبورد خودروهای رنو انجام می‌شود. علاوه‌بر‌این، شخصی‌سازی ویژگی‌ها و تنظیمات مختلف هم با اپلیکیشن گوشی هوشمند ممکن می‌شود. مسئولان رنو در نمایشگاه  CES 2020 اعلام کرده‌اند این فناوری روی خودروهایی که به آخرین نسخه از سیستم Easy Link مجهز هستند، مثل مدل‌های زوئی (Zoe) و کلیو (Clio) و کپچر (Captur) نصب می‌شود.

ژان فرانسوز لابال، مدیر بازاریابی بخش خدمات و خودروهای متصل رنو گفت:

با این فناوری، به مشتری‌هایمان تجربه‌ای جدید و سیستمی کاملا ایمن برای اتصال لوازم خانه‌ به خودرو ارائه می‌دهیم. فرایند و نحوه‌ی راه‌ندازی این سیستم بسیار آسان و مشخص است و دو مزیت دارد. خودکار است؛ بنابراین زندگی را راحت‌تر می‌کند و با خاموش و روشن کردن چراغ‌ها و سیستم گرمایش درصورت نیاز، در ذخیره‌کردن انرژی کمک‌کننده خواهد بود.
Renault & Otodo CES 2020

شرکت فرانسوی اوتودو که از سال ۲۰۱۶ فعالیتش را آغاز کرده، سازنده‌ی سیستم ارتباطی بین خودروهای رنو و خانه‌های هوشمند است. اریک دونیِر، مدیرعامل اوتودو، درباره‌ی همکاری با رنو گفت:

پلتفرم ما به گروه خودروسازی رنو اجازه داد ارتباطی ساده و جامع بین خودروها و خانه‌های هوشمند ایجاد کند که در برندها و تکنولوژی‌های مختلف کاربردی هستند. به‌زودی، همه می‌توانند از این پلتفرم برای سازمان‌دهی زندگی روزانه ازطریق خودرو استفاده کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات