نیو EC6 رونمایی شد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیو EC6 از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت با ظرفیت پیمایش حدود ۶۰۰ کیلومتر استفاده می‌کند. این محصول در کلاس خودروهای کراس‌اور کوپه طبقه‌بندی می‌شود.
تبلیغات

استارتاپ چینی نیو (Nio) هفته‌ی گذشته از سومین محصولش، کراس‌اور کوپه‌ی برقی EC6 رونمایی کرد. EC6 که اولین کراس‌اور کوپه‌ی نیو است برپایه شاسی‌بلند ES6 تولید خواهد شد.

NIO EC6

خودروی برقی نیو EC6 در دو نسخه‌ی استاندارد و پرفرمنس عرضه می‌شود. مدل پرفرمنس EC6 از دو موتور برقی هر کدام در یک محور استفاده می‌کند؛ این دو موتور در محور جلو ۲۱۵ اسب‌بخار و در محور عقب هم ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که برای سرعت‌‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان ۴/۷ ثانیه کافی است. بسته‌ی باتری این کراس‌اور کوپه‌ی چینی ۱۱۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که ظرفیت پیمایش EC6 را به حدود ۶۰۰ کیلومتر می‌رساند.

NIO EC6

مدل جدید EC6 در طراحی نمای جلو مشابه دو محصول دیگر نیو است؛ اما باتوجه به کراس‌اور کوپه بودن، شیب سقف پانورامیک در بخش عقب بیشتر شده است. دیگر ویژگی مشابه EC6 با دیگر خودروهای نیو، کابین جادار با نمایشگر لمسی بسیار بزرگ داشبورد است. مشخصات فنی کامل به‌همراه جزئیات قیمت‌گذاری نیو EC6 در تابستان سال جاری مشخص خواهد شد. تاریخ فروش و تحویل این مدل، شهریور ۱۳۹۹ اعلام شده است.

NIO EC6

نیو درحالی از محصول جدیدش رونمایی می‌کند که از لحاظ بودجه و سرمایه‌گذاری، شرایط مساعدی ندارد. این استارتاپ تا امروز ۶ میلیارد دلار ضرر داده است و باتوجه به گزارش مالی اخیر، برای ادامه‌ی فعالیت به سرمایه‌ی بیشتری نیاز دارد. نیو درکنار EC6 مدل جدید از ES8 را هم رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۰ با ظرفیت پیمایش ۵۸۰ کیلومتر فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات