نسل سوم خودروهای برقی فرمول E چه مشخصاتی دارند؟

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سومین نسل از خودروهای مسابقه‌ای فرمول E برای سال ۲۰۲۲ با قدرت ۴۷۰ اسب‌بخار و وزن ۷۸۰ کیلوگرمی رقابت خواهند کرد.
تبلیغات

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) مشخصات فنی نسل سوم خودروهای مسابقات فرمول E را برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. این مشخصات برای سه فصل و تا سال ۲۰۲۵ معتبر خواهند بود. 

خودروسازان فرمول E باید وزن ۲۸۴ کیلوگرمی را در بخش باتری‌های نسل سوم خودروهای مسابقه‌ای مدنظر داشته باشند. در‌حال‌حاضر وزن باتری این خودروها ۳۸۵ کیلوگرم است. از دیگر اهداف این تصمیم، کاهش وزن کلی خودروها به ۷۸۰ کیلوگرم است. درصورت تحقق این هدف، خودروهای سال ۲۰۲۲ در‌مقایسه‌با خودروهای فعلی ۱۲۰ کیلوگرم سبک‌تر خواهند بود.

Formula E / فرمول ای

بیشترین میزان قدرت مجاز خودروهای نسل سوم ۴۷۰ اسب‌بخار در حالت رانندگی مخصوص زمان‌گیری و سبقت‌‌گیری به‌نام Qualifying Mode و Attack Mode است. سیستم شارژ سریع جدید نیز از دیگر امکاناتی است که خودروهای نسل سوم از آن پشتیبانی می‌کنند و در پیت‌استاپ‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. سیستم شارژ سریع این خودروها در حداکثر کارایی خود ۶۰۰ کیلووات توان دارد و می‌تواند ۴ کیلووات‌ساعت انرژی بیشتری دراختیار باتری قرار دهد و زمان شارژ خودروها درنهایت به ۳۰ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

براساس قوانین جدید، محدودیت بودجه در خودروهای جدید حداکثر ۳۸۰ هزار دلار است که شامل باتری و قطعات اضافی نمی‌شود. FIA تصمیم نهایی خود درباره‌ی قوانین جدید را ژوئن ۲۰۲۰ اعلام خواهد کرد. FIA و فرمول E تصمیم گرفته‌اند از مسابقات جهانی این رشته به‌عنوان آزمایشگاهی برای آزمایش‌کردن فناوری‌های جدید خودروهای الکتریکی استفاده کنند. در طول مسابقه‌ نیز قابلیت‌های شارژ سریع خودروها نیز بسیار اهمیت دارد. تیم‌های فرمول E از ژانویه‌ی ۲۰۲۲ اولین آزمایش‌های رانندگی و توسعه‌ی خودروها را شروع خواهند کرد و مدل‌های نهایی تا اوت آماده‌ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات