جعبه‌دنده فراری ۴۴ میلیون دلاری، کلکسیونرهای مشهور را به دادگاه کشاند

یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فروشنده و خریدار یک مدل آبی‌رنگ بسیار کم‌یاب از فراری 250GTO به‌دلیل عدم تحویل جعبه‌دنده ۲۵ هزار دلاری، اختلاف حقوقی پیدا کرده‌اند.
تبلیغات

گرگور فیسکن ۵۵ ساله در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۴۴ میلیون دلار به برنارد کارل، وکیل آمریکایی در ازای خرید یک دستگاه خودروی کلاسیک فراری 250GTO مدل ۱۹۶۲ پرداخت کرد، اما جعبه‌دنده اصلی خودرو را دریافت نکرد. به همین دلیل این دو کلکسیونر خودروهای کلاسیک درگیر مشاجره حقوقی شدند.

Ferrari 250 GTO / فراری

نشریه‌ی تلگراف گزارش می‌دهد که فیسکن پس از خرید، بلافاصله این خودروی فراری منحصربه‌فرد را به کلکسیونری ناشناس فروخت. وکلای فیسکن ادعا می‌کنند که او فکر می‌کرد جعبه‌دنده اصلی توسط مالک سابق، برنارد کارل تحویل داده شده است.

Ferrari 250 GTO / فراری

ویلیام هوپر، وکیل فیسکن که در دادگاه صحبت می‌کرد، به قاضی این‌طور توضیح می‌دهد:

آقای کارل متعهد شد تمام تلاش خود را برای بازیابی و تحویل جعبه‌دنده به کار ببندد، چراکه شرکت GFL خودروی فراری GTO را بدون آن تحویل گرفت. 
Ferrari 250 GTO / فراری

این دو نفر وقتی با هم دچار اختلاف شدند که دلالی در ایالات متحده که مالک جعبه‌دنده بود، برای فروش و تحویل آن مبلغ ۲۵ هزار دلار درخواست کرد. تنش‌ها بین فیسکن و کارل زمانی افزایش یافت که این دو سعی کردند جعبه‌دنده را در بریتانیا تحویل بگیرند؛ اما درباره‌ی اینکه چه کسی باید هزینه‌ی ترخیص و همچنین حمل‌ونقل را بپردازد بحث و مشاجره‌ی زیادی کردند.

Ferrari 250 GTO / فراری

به‌گفته‌ی کارل، فیسکن از وصول جعبه‌دنده از کالیفرنیا امتناع کرده و موضوع قرارداد را انکار کرده است. 

کارل گفت:

جعبه‌دنده و فراری GTO با همدیگر ارزش بیشتری دارند تا اینکه از هم جدا باشند. این امر به‌معنای تجاری (یکی کردن آن‌ها) است و من هرگز با چنین ایده‌ای مخالفت نکردم.
Ferrari 250 GTO / فراری

کارل از فیسکن می‌خواهد مبلغ ۵۰۰،۰۰۰۰ دلار برای جبران خسارت و پیدا کردن جعبه‌دنده و سپس ارسالش به بریتانیا پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات