خودروهای جدید مورگان در سال ۲۰۲۰ با پلتفرم آلومینیومی تولید می‌شوند

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای جدید مورگان در سال ۲۰۲۰ براساس پلتفرم آلومینیومی CX-Generation راهی بازار خواهند شد و از پیشرانه‌ی بی‌ام‌و بهره خواهند برد.
تبلیغات

خودروساز انگلیسی مورگان تأیید کرد برنامه‌های تازه‌ای برای عرضه‌ی مدل‌های جدید در سال ۲۰۲۰ دارد و همه‌ی این مدل‌ها براساس پلتفرم آلومینیومی CX-Generation تولید خواهند شد.

Morgan / مورگان

 عرضه‌ی مدل‌های جدید خبر بزرگی برای مورگان به‌شمار می‌رود؛ زیرا به‌معنی پایان تولید شاسی‌های سنتی فولادی است که قدمت آن به سال ۱۹۳۶ می‌رسد. شاید تعجب کنید که این شاسی هنوزهم در خودروهای کنونی مورگان ازجمله مورگان 4/4 و پلاس 4 و V6 رودستر استفاده شده است. 

Morgan / مورگان
Morgan / مورگان

پلتفرم CX-Generation که مورگان طراحی کرده است، دوبرابر سخت‌تر از شاسی‌های آلومینیومی قبلی است که در مدل‌های Aero 8 و نسل دوم پلاس ۸ استفاده می‌شد. به‌لطف چنین اقداماتی برای کاهش وزن، این پلتفرم جدید ۹۷ کیلوگرم از وزن محصولات می‌کاهد و درنتیجه، وزن خالص پلاس ۶ را به ۱،۰۷۵ کیلوگرم می‌رساند. 

Morgan / مورگان

مسئولان این شرکت خودروساز قدیمی بریتانیایی می‌گویند مدل‌های جدید از جعبه‌دنده‌ی دستی و پیشرانه‌‌ای کوچک‌تر از نمونه‌ی توربوشارژ سه‌لیتری ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و بهره می‌برد که در پلاس سیکس استفاده می‌شود.

مورگان تاریخ پایان تولید مدل‌های سنتی با شاسی فولادی را تأیید نکرده است و مسئولان آن می‌گویند خودروهای مذکور قبل از قطع کامل تولید در سال ۲۰۲۰، برای مدتی درکنار خودروهای CX-Generation تولید می‌شوند. 

Morgan / مورگان

مورگان امیدوار است مدل‌های جدید با پلتفرم آلومینیومی مثل پلاس سیکس ۲۰۱۹ بتوانند موفق باشند؛ زیرا پلاس سیکس با واکنش‌های مثبت رسانه‌ها و مشتری‌ها مواجه شده است. مورگان که با حمایت گروه سرمایه‌گذاری ایتالیایی اینوست‌اینداستریال (InvestIndustrial) فعالیت می‌کند، در سال ۲۰۲۰ اطلاعات بیشتری از مدل‌های جدید و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات