هوندا سیویک مسابقه‌ای با قیمت 90 هزار دلار رونمایی شد

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هوندا از نسخه‌ی مسابقه‌ای سیویک تایپ R رونمایی کرد. این خودرو می‌تواند با توان‌های خروجی متفاوتی عرضه شود و در چند کلاس مسابقات شرکت کند.
تبلیغات

هوندا سیویک Type R TC به‌عنوان جدیدترین خودروی مسابقه‌ای هوندا آماده‌ی عرضه به بازار است. هوندا با عرضه‌ی این خودروی مخصوص پیست، خریدارانی را هدف گرفته است که قصد شرکت در مسابقات SRO Touring Car America TC و در کلاس SCCA T2، کلاس NASA ST5 و کلاس E2 را دارند. 

هوندا سیویک Type R TC براساس مدل خیابانی CTR ساخته شده و سپس توسط بخش Honda Performance Developement هوندا که به‌صورت مختصر HPD نام دارد تیونینگ شده و قطعات مخصوص خودروهای مسابقه‌ای روی آن نصب شده است. رادیاتور این خودرو بهینه‌سازی شده تا بتواند دمای پیشرانه را پایین نگه داشته و خنک‌کن روغن موتور نیز برای کنترل دمای روغن تعبیه شده است. سیستم اگزوز و توربوشارژر نیز بهینه‌سازی شده‌اند تا از گازهای اگزوز و پیش از تخلیه بهترین بهره‌برداری را کنند. برای انتقال نیرو به چرخ‌ها نیز از یک دیفرانسیل لغزش محدود بهره‌گیری شده است.

Honda Civic Type R TC

از تغییرات ظاهری این مدل می‌توان به جلوپنجره‌ی جدید اشاره کرد. ورودی‌های هوا مخصوص خنک کردن دیسک‌های ترمز نیز روی سپر جلو دیده می‌شوند. کاپوت فایبرگلاس سیویک Type R TC نیز دارای هواکش‌هایی برای تغذیه‌ی بهتر پیشرانه است. 

در بخش فنی هوندا سیویک Type R TC از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر بهره می‌برد که با نسخه‌ی خیابانی این خودرو یکسان است؛ اما با اعمال تغییراتی می‌توان توان بین ۲۷۰ تا ۳۳۰ اسب‌بخار را بسته به نیاز از پیشرانه بیرون کشید. برای مقایسه باید بدانید که نسخه‌ی خیابانی سیویک تایپ R می‌تواند ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 

Honda Civic Type R TC

درست مانند مدل خیابانی سیویک، در مدل مسابقه‌ای نیز از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی برای انتقال نیرو به چرخ‌ها استقاده شده است که البته دنده‌های ۳ و ۴ آن توسط بخش HPD از مواد مستحکم‌تری ساخته شده‌اند. درون کابین هوندا سیویک Type R TC مواردی همچون رول بار ایمنی جوشکاری شده، سیستم اطفا حریق و صندلی مسابقه‌ای OMP برای راننده با کمربند ایمنی شش نقطه‌ای اشاره کرد. 

Honda Civic Type R TC
Honda Civic Type R TC
Honda Civic Type R TC
Honda Civic Type R TC
Honda Civic Type R TC

هوندا سیویک Type R TC به قیمت ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و کسانی که گواهینامه‌ی رانندگی مسابقه‌ای داشته باشند می‌توانند تحت برنامه‌ی Honda Racing Line که توسط بخش HPD اجرا می‌شود این خودرو با با شرایط ویژه خریداری کنند. مشتریان همچنین از خدمات فنی در پیست و پشتیبانی قطعات نیز برخوردار خواهند بود. هوندا حتی زمانی‌که مشتریانش با خودروی خود مسابقه نمی‌دهند نیز به آن‌ها پشتیبانی فنی و مهندسی می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات