بی ام و TenneT استراتژی شارژ خودروهای برقی را تغییر می‌دهند

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی بی‌ام‌و با همکاری TenneT درحال انجام پروژه‌ای جدید برای مدیریت صحیح شارژ خودروی برقی است که می‌تواند بر مشکلات کنونی شبکه‌ی توزیع برق غلبه کند.
تبلیغات

گروه خودروسازی بی‌ام‌و و اپراتور برق تِنِت (TenneT) قصد دارند تا نحوه‌ی شارژ خودروهای الکتریکی را به‌طور کامل تغییر دهند. فرایند شارژ مورد نظر این دو شرکت از وضعیت شبکه برای تحمل بارهای اضافی و احتمالی شبکه، به حداقل رساندن کمبودها و استفاده حداکثری از منابع انرژی تجدیدپذیر بهره می‌برد.

bmw electric car / خودروی الکتریکی بی ام و

پروژه‌ی یادشده بین دو شرکت باعث می‌شود از فناوری ارتباطی استاندارد بی‌ام‌و i3 در گذشته برای مدیریت صحیح و زمان شارژ استفاده شود. به‌عنوان مثال در صورت استفاده‌ی زیاد از شبکه برق، شارژ ممکن نیست یا فقط در سطح محدودی کار می‌کند. پس از غلبه بر تنگنای عرضه و بازگشت شبکه به مقادیر عادی مصرف، شارژ خودروی الکتریکی از سر گرفته می‌شود. همچنین این فناوری سطوح منابع انرژی خورشیدی و باد را در نظر می‌گیرد تا بازدهی فرایند شارژ را به حداکثر برساند.

bmw electric car / خودروی الکتریکی بی ام و

فناوری کنترل هوشمند شارژ بخشی از برنامه‌ی BMW Charging است و اساساً ارتباط بین خودروی برقی و ایستگاه شارژ برقرار می‌کند. هدف این طرح بهینه‌سازی کامل فرایند شارژ با استفاده از ایستگاه شارژ عمومی، بی‌ام‌و iWallbox یا سوکت برق خانگی برای شارژ خودروی الکتریکی است.

bmw electric car / خودروی الکتریکی بی ام و

فناوری جدید از لحاظ فنی به‌حدی پیشرفته است که می‌تواند سیگنال‌های دریافتی از اپراتور شبکه را ضبط و پردازش کند. در آزمایشاتی که توسط بی‌ام‌و و TenneT انجام شد، خودروی برقی i3 توانست بار اضافی قریب‌الوقوع در شبکه را تشخیص دهد و درنتیجه برای کاهش سطح شارژ اقدام کرد. سپس برای ادامه‌ی روند شارژ، به منابع انرژی الکتریکی تجدیدپذیر متکی شد.

گروه بی‌ام‌و و TenneT درصدد کاهش هزینه‌های کنونی بازتوزیع (Redispatching) مرتبط به خودروهایی هستند که از ایستگاه‌های شارژ استفاده می‌کنند. هزینه این کار به‌طور سالانه فقط در آلمان حدود ۵۰۰ میلیون یورو است.

bmw electric car / خودروی الکتریکی بی ام و

با این طرح، هزینه‌ها می‌تواند کاهش یابد و به این ترتیب جهت نوسازی و تقویت زیرساخت‌های تأمین انرژی الکتریکی و درنتیجه برای برآوردن بهتر نیازهای شارژ وسایل نقلیه برقی، مورد استفاده قرار گیرد. سرانجام، فناوری کنترل هوشمند شارژ می‌تواند برای خودروهای برقی تولید انبوه جهت عرضه به بازار اختصاص یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات