سوپراسپرت کلکسیونی مک لارن الوا رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین سوپراسپرت مک‌لارن، فاقد سقف و شیشه‌ی جلو و پنجره‌های جانبی در مدل پایه است. این محصول تولیدمحدود، بیش از ۱/۶ میلیون قیمت دارد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی الوا در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد. نام این برند برگرفته از عبارت فرانسوی elle va به‌معنی «او می‌رود» است. شرکت الوا با هدف تولید مدل‌های اسپرت مخصوص جاده و مسابقات فعالیت خود را در انگلستان آغاز کرد؛ اما به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی در سال ۱۹۶۸ منحل شد.

نسخه‌ی ویژه از مک‌لارن الوا ۱۹۶۵ که در فیلم اسپین‌اوت ۱۹۶۶ استفاده شد

فعالیت ۱۴ ساله‌ی شرکت الوا، به تولید محصولاتی متنوع منجر شد. یکی از مشهورترین خودروهای این برند با مهندسی و سفارش مک‌لارن در سال ۱۹۶۵ تولید شد. درواقع، سوپراسپرت مک‌لارن الوا M1A، اولین خودرو مک‌لارن برای فروش عمومی محسوب می‌شود. بروس مک‌لارن شخصا این محصول را طراحی کرد تا با استفاده از پیشرانه‌ی هشت سیلندر ساخت اولدزموبیل به تعداد ۲۰ دستگاه تولید شود. مک‌لارن الوا M1A آن‌چنان موردتوجه قرار گرفت که در فیلم اسپین‌اوت (Spinout) ساخت ۱۹۶۶ با حضور الویس پریسلی هم استفاده شد.

 McLaren Elva 2020

مشابه محصول ساخت ۱۹۶۵، خودرو مدرن مک‌لارن هم فاقد شیشه‌ی پنجره و بادگیر است. البته مالک می‌تواند نوعی شیشه‌ی جلو را به‌ شرکت سازنده سفارش‌ دهد. مدیران مک‌لارن معتقدند نبود شیشه‌های سنتی علاقه‌مندان به خودروهای کلکسیونی و سوپراسپرت‌های تولید محدود را ناراحت نخواهد کرد؛ چراکه مهندسی مک‌لارن سرنشینان را در محدوده‌ی حباب یا کپسول آیرودینامیکی قرار می‌دهد. طراحی الوا به‌گونه‌ای است که هوای عبوری از روی بدنه را به کانال‌هایی جداگانه تقسیم می‌کند. همچنین، شکافی در کاپوت جلو وجود دارد که فشار هوای عبوری از روی اتاق را کاهش می‌دهد. نوعی دفلکتور (منحرف‌کننده‌) هم در این بخش وجود دارد که با‌توجه‌به سرعت و شرایط محیطی، تا ۱۵ سانتی‌متر از بدنه بیرون می‌آید و دربرابر باد سبب آرامش سرنشینان می‌شود.

 McLaren Elva 2020

علاوه‌بر تمهیدات مک‌لارن در نمای بیرونی، فضای داخلی الوا هم بسیار لوکس و خلاقانه است. تقریبا تمام داشبور و تودری‌ها از فلز هم‌رنگ بدنه ساخته شده‌اند. سطح زیر داشبورد و داخل فرمان نیز از ادوات فیبرکربن بهره می‌برد. الوا تقریبا تمامی امکانات رفاهی مدرن در خودروهای مک‌لارن، شامل نمایشگر لمسی هشت اینچ با چیدمان عمودی و پنل دیجیتال پشت فرمان و سیستم صوتی قدرتمند را فراهم می‌کند که البته سفارشی و مطابق سلیقه‌ی خریدار انتخاب‌کردنی هستند.

 McLaren Elva 2020

الوا از پیشرانه‌ی چهارلیتری هشت سیلندر و تویین‌توربوشارژ مشابه مک‌لارن سنا استفاده می‌کند که ۸۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. به‌لطف جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی خودکار، این محصول در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و تنها ۶/۷ ثانیه بعد از شروع حرکت، سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت.

 McLaren Elva 2020

تولید مک‌لارن الوا به ۳۹۹ دستگاه با قیمت حدودی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار پوند (معادل ۱/۶۹۰ میلیون دلار) محدود خواهد بود. پیش‌فروش این خودرو از هم‌اکنون آغاز شده است و اواخر سال ۲۰۲۰، تحویل داده خواهد شد.

 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
 McLaren Elva 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات