پوشش زومیت از بزرگ‌ترین نمایشگاه تیونینگ خودرو SEMA 2019

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امسال هم شهر لاس‌وگاس امریکا میزبان فعالان صنعت افترمارکت و تیونینگ خودرو است. گروه نویسندگان زومیت تلاش می‌کنند تا مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با نمایشگاه سما ۲۰۱۹ را بازتاب دهند.
تبلیغات

سما مخفف عبارت Specialty Equipment Market Association فراتر از یک نمایشگاه، اتحادیه‌ی بین‌المللی شرکت‌های فعال در زمینه‌ی بهینه‌سازی خودروها است. این نهاد غیردولتی در سال ۱۹۶۳ شروع به کار کرد و امروزه نزدیک به ۶,۴۰۰ عضو از سراسر جهان دارد.

اولین دوره‌ از نمایشگاه‌های سما در سال ۱۹۶۷ برگزار شد. شهر لس‌آنجلس و فضای زیرین استادیوم بیسبال دادجرز میزبان این رویداد بود. در نخستین نمایشگاه سما، ۹۸ شرکت حضور داشتند. با شروع دهه‌ی ۷۰ میلادی، ضمن افزایش استقبال از سما، مدیران این نهاد تصمیم گرفتند تا فضای بزرگ‌تری به نمایشگاه و بازدیدکنندگان اختصاص دهند. این شرایط منجر به برگزاری سما سال ۱۹۷۷ در شهر لاس‌وگاس شد. از سال ۱۹۸۳، شرکت‌های غیرامریکایی هم به نمایشگاه سما اضافه شدند و شهرت جهانی این رویداد افزایش یافت.

MUSTANG tuning sema 2017

نمایشگاه سما در سال‌های اخیر، بیش از ۲۳۰۰ شرکت‌کننده داشته است. غرفه‌های موجود در این رویداد هم به ۱۱ هزار عدد رسیده‌اند. بازدید عموم مردم از سما، آزاد نیست و تنها فعالان صنعت خودرو، خبرنگاران و افرادی که پیش‌تر با عناوینی مثل خریدار یا علاقه‌مند وسایل نقلیه ثبت‌نام کرده باشند، مجاز به خرید بلیط هستند. بازدیدکنندگان سما ۲۰۱۹ در حدود ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شوند که تقریبا نیمی از آن‌ها، خریداران احتمالی خواهند بود. فضای اختصاص‌یافته به این نمایشگاه در حدود ۴۶ هزار مترمربع است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

علاوه‌بر بخش اصلی نمایشگاه که خودروها، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت افترمارکت را شامل می‌شود، برنامه‌های جانبی متعدد نیز وجود دارند. بهینه‌سازی مدل‌های کلاسیک، سمینارهای علمی، دوره‌های آموزشی و برنامه‌های تفریحی مثل رقابت دریفت، رژه‌ی خودروها در پیست و انجام حرکات نمایشی هم در حاشیه‌ی SEMA برگزار می‌شوند.

امسال نیز نویسندگان زومیت در کنار شما خواهند بود تا مهم‌ترین رویدادهای بزرگ‌ترین نمایشگاه تیونینگ خودرو جهان را پوشش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات