کیا شاسی بلند مفهومی Futuron را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کیا با معرفی شاسی‌بلند مفهومی فیوچران، مسیر طراحی خودروهای آینده‌ی الکتریکی و خودران خود را به تصویر کشیده است.
تبلیغات

کیا از مدل مفهومی اولین شاسی‌بلند کوپه‌ی خود رونمایی کرد؛ اما فعلا خبری از تولید آن نیست. خودروی جدید کیا فیوچران (Futuron) نام دارد و مسیر طراحی جدید آینده‌ی خودروهای الکتریکی شرکت کره‌ای را نشان می‌دهد. همان‌طور که از نام آن پیداست و در تصاویر نیز مشخص است، این شاسی‌بلند، یک خودروی مفهومی آینده‌نگرانه است که به‌زودی آن را در خیابان‌ها نخواهیم دید. هرچند، فیوچران تصویر یک «شاسی‌بلند کوپه الکتریکی پیشرو» است که در نهایت باید به تولید برسد.

طراحی بیرونی خودروی مفهومی کیا، ظاهرا برجسته‌ترین نکته‌ی آن است که به‌تازگی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE)، شانگهای به نمایش درآمده است. فیوچران با نسبت‌های ظریف اشکال و سطوح صاف، تعبیر جدیدی از جلو پنجره‌ی «دماغه‌ی ببر» کیا ارائه می‌دهد. این جلو پنجره طراحی چراغ‌های «ابر ستاره‌ای» (Star Cloud) را با سطوح پوستِ مشابه اژدها که الهام‌گرفته از اساطیر چین است، ادغام می‌کند (برای مشاهده‌ی تصاویر در اندازه‌ی بزرگ‌تر، روی عکس کلیک کنید).

کیا Futuron
کیا Futuron

چراغ‌های جلو با الهام از سحابی در آسمان شب، از چندین تکه‌ی هندسی LED ماتریسی تشکیل شده‌اند که در چراغ‌های عقب نیز فرم با چراغ‌های LED پیاده‌سازی شده است. قبلا چیزی شبیه به این را در تصاویر تبلیغاتی هیوندای گرنجور دیده بودیم.

ابعاد بدنه نیز به همان اندازه قابل‌توجه هستند؛ شاسی‌بلندی کوپه با ارتفاع کم. فیوچران ۴۸۵۰ میلی‌متر طول و ۱۵۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب آن ۳۰۰۰ میلی‌متر است.

فیوچران سقفی غیرمعمول دارد؛ مانند گلخانه‌ای پانوراما به شکل الماس که در بالای هسته‌ای ۳۶۰ درجه قرار دارد و با الهام از «UFO و بشقاب پرنده» طراحی شده است. سقف خودرو پایین می‌آید تا نمای بی‌نظیری در اختیار سرنشینان قرار دهد؛ همچنین دارای شبکه‌ای از LiDAR بوده که قادر به ارائه‌ی قابلیت‌های رانندگی خودران سطح ۴ است.

کیا Futuron
کیا Futuron

یک باتری با ظرفیت بالا در زیر خودرو در ارتفاع کم نصب شده و نیروی ۴ موتور قدرتمند درون چرخ‌ها را تأمین می‌کند؛ درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و سیستم e-AWD نیز پاسخ‌ها را به‌سرعت برق به راننده منتقل می‌کند. قابلیت‌های خودران کیا فیوچران در طراحی فضایی جادار و انعطاف‌پذیر منعکس شده است. دو صندلی جلو از مواد انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند و می‌توانند موقعیت قائم «رانندگی» یا وضعیت خوابیده‌ی «استراحت» به خود بگیرند. زمانی‌که حالت خودران فعال است، صندلی‌ها خوابیده و فرمان جمع می‌شود.

کیا Futuron

نورپردازی ابر ستاره‌ای و نقوش برجسته‌ی پوست اژدها روی درها، پیوند بین داخل و خارج خودرو را برقرار می‌کنند؛ سیستم تهویه نیز پشت نقوش پوست اژدها قرار دارد. یکی دیگر از عناصر داخلی قابل‌توجه، کابین اطراف راننده است که دارای رابط کاربری گرافیکی (GUI) بوده و از در سمت راننده خارج می‌شود و اطراف فرمان، در یک قوس یکپارچه پیچیده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات