اولین آزمایش Bloodhound LSR با سرعت ۵۳۷ کیلومتربرساعت انجام شد

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مافوق صوت بلادهوند LSR اولین آزمایش سرعت خود را با ثبت موفقیت‌آمیز سرعت ۵۳۷ کیلومتر‌بر‌ساعت در صحرا به‌پایان رساند.
تبلیغات

تیم بلادهوند LSR توانست اولین آزمایش سرعت خودرو بلادهوند را در صحرای آفریقای‌جنوبی با ثبت سرعت ۵۳۷ کیلومتربرساعت به‌پایان رساند. خودرو بلادهوند به موتور جت مجهز است و در این رکوردشکنی، ۱۲ ثانیه از سیستم پس‌سوز خود استفاده کرده است. در این آزمایش، بلادهوند LSR توانست در ۱۳ ثانیه سرعت خود را از ۸۰ به ۴۸۰ کیلومتربرساعت برساند. خودرو مذکور در چهار هفته‌ی آتی آزمایش‌های سرعت دیگری را هم انجام خواهد داد که هدف آن‌ها عبور از سرعت ۵۰۰ مایل‌بر‌ساعت (۸۰۴ کیلومتربرساعت) است. 

bloodhound LSR

اندی گرین، راننده‌ی فعلی تیم بلادهوند و دارنده‌ی رکورد سرعت جهان، دراین‌باره می‌گوید:

امروز دو آزمایش سرعت موفق را پشت‌سر گذاشتیم که در دومین آزمایش، خودرو به سرعت ۵۳۷ کیلومتربرساعت رسید و توانست در ۱۳ ثانیه سرعت خود را از ۸۰ به ۴۸۰ کیلومتربرساعت برساند. در حین آزمایش، بادی قوی با سرعت ۳۰ کیلومتربرساعت وجود داشت و این باد یکی از عواملی بود که سرعت خودرو را محدود کرد. باوجوداین، خوشحالیم؛ چون آزمون موفقیت‌آمیزی را به‌پایان رساندیم و حالا آماده‌ایم سرعت‌های بیشتر را هم ثبت کنیم. 
bloodhound LSR

در این آزمایش سرعت که در بیایان کالاهاری انجام شد، مسیری به طول ۲۰/۴ کیلومتر انتخاب شد و ۳۱۷ کارگر محلی نیز مسیر آزمایش را از قبل آماده کرده بودند. رکوردشکنی بلادهوند LSR در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد و هدف آن رسیدن به سرعت ۱،۲۲۷/۹۸ کیلومتربرساعت است. تلاش تیم بلادهوند درنهایت رسیدن به سرعت هزار مایل‌بر‌ساعت (۱،۶۰۰ کیلومتربرساعت) است؛ ولی زمان آن دقیقا مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات