شارژر خانگی خودروی برقی با قیمت ۴۹۹ دلار

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت الکتریفای امریکا قصد دارد شارژرهای خانگی ارزان‌قیمت برای خودروهای برقی در این کشور تولید کند.
تبلیغات

شرکت الکتریفای امریکا (Electrify America) که در حوزه‌ی تولید شبکه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در ایالات متحده‌ی آمریکا فعالیت می‌کند، تاکنون توانسته ۳۰۰ ایستگاه شارژ برای این نوع خودروها طراحی کند. حالا این شرکت تصمیم گرفته است اولین سیستم شارژ خانگی را برای خودروهای برقی نیز به بازار معرفی کند. این سیستم شارژر ۴۹۹ دلار قیمت دارد و می‌توان آن را به‌راحتی از وب‌سایت‌های آمازون یا خود سازنده خرید. این شارژر سطح ۲ با تمامی خودروهای الکتریکی موجود در بازار آمریکای‌شمالی سازگار است و قدرت شارژ ۷.۶ کیلوواتی دارد که تقریبا ۶ برابر بیشتر از شارژرهای سطح ۱ است. چنین ظرفیت شارژی یعنی به‌طور متوسط با هر ساعت شارژکردن خودرو، شعاع حرکتی ۴۰.۲ کیلومتر فراهم می‌شود. 

Electrify electric car home charger

گرچه این شارژر به‌اندازه‌ی شارژرهای عمومی قدرت ندارد، آمارها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مالکان خودروهای الکتریکی خودرو خود را در خانه شارژ می‌کنند. همین مسئله سبب شده است این شرکت به‌سمت تولید شارژر خانگی برود. 

این شارژر جدید یکی از ارزان‌ترین شارژرهای سطح ۲ موجود در بازار است که با کابل ۷.۳ متری عرضه می‌شود و با توجه به برخورداری از استاندارد NEMA 3R، قابلیت نصب در بیرون از خانه و در فضای باز را هم دارد. این سیستم جدید بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌‌توان آن را به خروجی ۲۴۰ ولت نیز متصل کرد. سایر مشخصات این شارژر جدید شامل نشانگرهای LED و قابلیت اتصال وای‌فای هستند. توانایی اتصال وای‌فای این امکان را به کاربر می‌دهد تا جزئیات مربوط به شارژ را مشاهده کند. 

جالب است که بزرگ‌ترین شریک الکتریفای امریکا، یعنی فولکس‌واگن، خود شارژرهای متعددی برای خودروهای الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. شارژرهای خانگی فولکس‌واگن از نوامبر وارد بازار اروپا خواهند شد که هم طراحی زیبایی دارند و هم ظرفیت شارژ آن‌ها به ۱۱ کیلووات می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات