دوج چلنجر رقبا را در بازار فروش شکست می‌دهد

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در سه‌ماهه‌ی سوم سال، دوج چلنجر توانسته در بازار فروش رقبایی مانند فورد موستانگ و شورولت کامارو را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

دوج چلنجر یکی از خودروهای قدیمی موجود در بازار است؛ با این وجود توانسته فروش بیشتری را در مقایسه با شورولت کامارو و فورد موستانگ تجربه کند. به‌گفته‌ی گروه فیات کرایسلر در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری بیش از ۱۸ هزار دستگاه دوج چلنجر به فروش رفته است که افزایش ۲۱ درصدی را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. این خبر برای شورولت و فورد چندان جالب نیست چون آن‌ها در بازه‌ی زمانی مشابه در مقایسه با سال گذشته با کاهش فروش مواجه شده‌اند. 

ford mustang

فروش فورد موستانگ نسبت به سال قبل ۱۲.۳ درصد پایین‌تر آمده و تنها ۱۶ هزار و ۸۲۳ دستگاه موستانگ فروخته شده است. شورولت کامارو نیز حال و روز خوشی ندارد و با فروش ۱۲ هزار و ۲۷۵ دستگاه در مقایسه با سال پیش کاهش ۱۵ درصدی فروش را تجربه می‌کند. گرچه دوج چلنجر توانسته در این بازه‌ی زمان برنده‌ی بازار فروش باشد؛ اما خودرو عضلانی دوج همچنان راه سختی را در پیش دارد؛ زیرا فورد موستانگ در کل پر فروش‌ترین ماسل کار سال محسوب می‌شود. فورد از آغاز سال موفق به فروش ۵۵ هزار و ۳۶۵ دستگاه موستانگ شده؛ درحالی‌که تنها ۴۶ هزار و ۶۹۹ دستگاه دوج چلنجر به فروش رفته است. کامارو وضعیتی بدتر از همه دارد و فروش آن از ابتدای سال تاکنون در بازار ایالات متحده فقط ۳۶ هزار و ۷۹۱ دستگاه بود. 

camaro 1

با اینکه فروش دوج چلنجر در سه‌ماهه‌ی سوم سال وضعیت خوبی را نشان می‌دهد؛ اما همچنان در مقایسه با سال پیش ۱۱ درصد فروش کم‌تری در همین بازه‌ی زمانی دارد. فورد و شورولت نیز با مشکل مشابهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و فروش آن‌ها به ترتیب ۷.۶ درصد و ۱۰.۱ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است. 

دوج عوامل زیادی را در موفقیت خود دخیل می‌داند که از بین آن‌ها باید به تنوع رنگ، فضای جادار اتاق و پیشرانه‌ی V6 در مدل استاندارد اشاره کرد. همچنین دوج چلنجر تنها ماسل کاری است که به‌صورت چهار چرخ محرک نیز می‌توان آن را خرید. مدل‌های قدرتمند چلنجر مانند SRT هلکت Redeye نیز در موفقیت خودروی عضلانی دوج بی‌تأثیر نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات