تیم فرمول یک مک لارن از پیشرانه مرسدس بنز استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مک‌لارن از سال ۲۰۲۱ از پیشرانه‌های مرسدس بنز در خودروهای فرمول یک خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

مک‌لارن از سال ۲۰۲۱ دوباره از پیشرانه‌های مرسدس در خودروهای فرمول یک خود استفاده خواهد کرد. مک‌لارن که قهرمانی در مسابقات فرمول یک را در سابقه‌ی خود دارد، تصمیم گرفته تا دوباره به پیشرانه‌های آلمانی روی بیاورد. مک‌لارن در حال حاضر از پیشرانه‌های رنو در خودروهای فرمول یک خود استفاده می‌کند و این توافق تا پایان سال ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود. اما مک‌لارن قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به یک توافق طولانی‌مدت با مرسدس بنز دست یابد.

توتو ولف، مدیر بخش موتور اسپرت مرسدس اخیرا در حاشیه‌ی مسابقه‌ی فرمول یک روسیه در سوچی در این مورد گفته است:

ما خوشحالیم که مک‌لارن دوباره تصمیم به تامین پیشرانه‌های خود از مرسدس گرفته است. ما امیدواریم این همکاری طولانی‌مدت ادامه داشته باشد و مک‌لارن دوباره بتواند با تیم‌های رده بالا شامل تیم خود مرسدس بنز نیز رقابت کند.
McLaren 2019 F1 car / خودرو فرمول یک مک لارن

اولین همکاری مک‌لارن و مرسدس در این حوزه از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۴ بود. پیش از آن در دهه‌ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مک‌لارن با هوندا همکاری می‌کرد. طی این سال‌ها مک‌لارن توانست ۷۸ بار برنده‌ی مسابقات فرمول یک شود. میکا هکنین در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ توانست قهرمانی را به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۸ نیز لوییس هملیتون به قهرمانی با تیم مک‌لارن دست پیدا کرد. گرچه مک‌لارن در سال ۲۰۱۴ تصمیم داشت تا با همکاری هوندا دوباره جایگاه خود را به دست آورد ولی در این کار ناکام ماند. طی این سال‌ها مک‌لارن در مسابقه‌ی ۲۰۱۲ در برزیل نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند که از پیشرانه‌ی مرسدس بنز در خودروی خود استفاده می‌کرد.

McLaren 2019 F1 car / خودرو فرمول یک مک لارن

به گفته‌ی زک براون، مدیر اجرایی واحد موتوراسپرت مک‌لارن، رنو نقش مهمی در احیای تیم مک‌لارن بازی کرد و حالا توافق جدید، قدم مهم دیگری برای موفقیت طولانی‌مدت در مسابقات فرمول یک است.

توافق مک‌لارن و مرسدس بنز که در حال حاضر پیشرانه‌های هیبریدی‌اش در این مسابقات به عنوان یک معیار سنجش شناخته می‌شوند، شامل تغییر قوانین می‌شود. به نظر می‌رسد که این توافق دقیقا چیزی است که تیمی مثل مک‌لارن در این برهه‌ی زمانی به آن نیاز دارد تا بتواند خود را در جدول بالاتر بکشد. مرسدس تامین‌کننده‌ی پیشرانه برای ۴ تیم فرمول یک شامل مرسدس بنز، ویلیامز، ریسینگ پوینت و مک‌لارن در آینده خواهد بود. فراری نیز تامین‌کننده‌ی سه تیم فراری، آلفارومئو و هاس است. هوندا پیشرانه‌ی دو تیم ردبول و تورو روسو و رنو نیز تنها موتور خودروی تیم خودش را تامین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات